معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: چهار هزار و ۴۰۰ پرونده تخلفاتی واحد‌های صنفی استان طی هفت ماه گذشته تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،فربیرز حسامی،معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان  به انجام ۸۰ هزار فقره بازرسی  اشاره کرد و اظهار داشت: ۳۱۹ میلیارد ریال مجموع تخلف این واحد‌ها بوده است که از این مبلغ ۱۶ درصد مربوط به قاچاق کالا و ۹ درصد در حوزه تخلفات آرد و نان است.

او افزود: بیشترین تخلف واحد‌های صنفی لرستان با ۳۲ درصد مربوط به درج نکردن قیمت، ۱۹ درصد مربوط به گرانفروشی و ۱۵ درصد درخصوص کم فروشی بوده است.

او با اشاره به نصب پرده بر سردرب واحد‌های متخلف خاطرنشان کرد: تمام کالا‌های وارده به استان باید در سامانه جامع انبارها، مراکز نگهداری کالا و سامانه جامع تجارت ثبت و از بروز هرگونه تخلف جلوگیری شود.

حسامی ادامه داد: مردم نیز باید در راستای شناسایی بهتر واحد‌های صنفی متخلف همکاری جدی با سازمان صنعت، معدن و تجارت داشته باشند و مشاهده هرگونه گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، ارائه ندادن فاکتور، احتکار و قاچاق را با شماره تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند.

به گفته او ۴۸ نفر از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۲۰ نفر از بازرسان اتاق اصناف با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط بر روند فعالیت واحد‌های صنفی لرستان نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.