حاجی‌میرزایی با اشاره به اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای همکاری با وزارت بهداشت گفت: طرح کوچ برای کنترل وزن دانش آموزان با این محوریت ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برنامه گفت‌وگوی تحولی هفته و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه می‌دانیم رفتار جامعه تحت تاثیر یادگیری هاست و هرچی یادگیری بهبود یابد شرایط جامعه بهبود می‌یابد، اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ با خانواده‌ها همچنین سپاه عظیم فرهنگی که داریم به فرهنگ سازی و مصونیت بخشی و افزایش تاب آوری جامعه کمک می کند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اکنون همه ما درگیر مبارزه سختی هستیم و در خط مقدم این مبارزه وزارت بهداشت و درمان قرار دارد که از کوشش‌های ارزشمند تشکر کردیم اعلام آمادگی کردیم از طریق انتقال آگاهی به پیشبرد سیاست‌های وزارت بهداشت کمک کنیم.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه درجه بلوغ جامعه به میزان همگرایی‌ها درون جامعه ارتباط دارد، بیان کرد کرد: هرچه ارتباط میان دستگاه‌ها بیشتر باشد جامعه توسعه یافته‌تر خواهیم داشت و ما هم به دنبال این موضوع زمینه‌های متنوعی برای همکاری با وزارت بهداشت در نظر گرفتیم و بر توسعه فعالیت‌ها تاکید داریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طرحی تحت عنوان کوچ برای کنترل وزن و چاقی دانش آموزان داریم که از طریق اصلاح سبک زندگی به ما دانش آموزان کمک می‌کند تا از الگوی سالمی به ویژه در این ایام که مدرسه نمی‌روند، برخوردار شوند.

حاجی‌میرزایی درباره آموزش استفاده صحیح از ابزارهای آموزش الکترونیکی و جلوگیری از مشکلات اسکلتی و عضلانی در دانش آموزان بیان کرد: کسانی که در شاد از آموزش‌ها استفاده می کنند برای معلم و دانش آموزان آنها آموزش های لازم را در این مورد هم در نظر گرفتیم همچنین در آموزش تلویزیونی و ویدیوهای تولیدی هم این مسایل در نظر گرفته شده است.  

دانش آموزان المپیادی را تحویل کشورهای دیگر می‌دهیم

او اظهار کرد: در مسیری که در آموزش و پرورش طی کردیم چیزی به نام آموزش وجود نداشت  و فقط به دنبال پرکردن ذهن دانش آموز بودیم در حالی که دنیا به دنبال جامعه محور کردن افراد جامعه است.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: در کشور‌های پیشرفته دانش آموزان در روز‌های نخست مدرسه با پلیس و مجلس آشنا می‌شود ولی دانش آموزان ما از روز اول مدرسه ذهنشان  با ارقام آشنا می‌شود و بعدها هم در المپیاد‌ها شرکت می‌کنند تا در نهایت  این دانش آموزان را تقدیم کشور‌هایی می‌کنیم که به دنبال جمع آوری بانک ژنتیک خوب هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.