کارشناس مسائل آمریکای لاتین گفت: سفر ظریف به آمریکای لاتین از قبل برنامه ریزی شده بود و ارتباطی به انتخابات آمریکا ندارد.

هادی اعلمی فریمان کارشناس مسائل آمریکای لاتین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به آمریکای لاتین، گفت: روابط ایران با حوزه آمریکای لاتین یک روابط دیرینه و قدیمی است. چند کشور شاخص در این حوزه وجود دارد که نیاز بود یک تجدید رابطه و دیداری با آنها انجام شود.

او افزود: هدف وزیر خارجه کشورمان در سفر به آمریکای لاتین بیشتر شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید بولیوی از حزت آقای اوو مورالس بود، اما در این مسیر تجدید دیداری با مقامات ونزوئلا و کوبا انجام دادند.

او همچنین گفت اعلمی فریمان با اشاره به بر سر کار آمدن مجدد چناح چپ در بولیوی، تصریح کرد: البته یکی از دلایلی که حزب جنبش به سمت سوسیالیست در بولیوی پیروز شد، کناره گیری آقای مورالس بود که به محبوبیت وی هم اضافه کرد.

اعلمی فریمان با اشاره اینکه آیا سفر ظریف به آمریکای لاتین به انتخابات آمریکا ارتباطی دارد، گفت: این سفر از قبل برنامه ریزی شده بود و بحث مراسم تحلیف رئیس جمهور بولیوی هم از پیش مشخص بود و ارتباطی به انتخابات آمریکا نداشت، چراکه سفر‌های دیپلماتیک را از قبل برنامه ریزی می‌کنند.

این کارشناس مسائل آمریکای لاتین تاکید کرد: این سلسله اقدامات و دوستی‌ها در چارچوب ایجاد موازنه برابر با ایالات متحده در نیم کره آنهاست که جمهوری اسلامی سعی دارد به همان شکلی که آمریکایی‌ها در خلیج فارس حضور دارند  در کارائیب حضور داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار