رشد چشمگیر صنایع تبدیلی کرمانشاه

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی گزارشی از رشد چشمگیر صنایع تبدیلی استان در کلیه زیر بخش‌ها خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی گزارشی از رشد چشمگیر صنایع تبدیلی استان در کلیه زیر بخش‌ها خبر داد و گفت : از ابتدای سال ۹۸ تا مهر ۹۹ بیش از ۴۰۰ هزار تن ظرفیت جدید در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی در استان ایجاد شده که در سنوات قبل بی سابقه بوده است و این در حالی است که بخش صنعت پارسال با بدترین شرایط و مشکلات اقتصادی مبارزه کرده است.

او گفت : این رشد در کلیه زیر بخش‌های صنایع تبدیلی (زراعی، باغی و دامی) بوده است.

کریمی افزود: خیلی از این صنایع از قبیل چیپس سیب زمینی، چیپس میوه، پیاز خشک، بسته بندی انواع چاشنی غذا، بسته بندی مواد غذایی در بسته بندی‌های نوین، عسل قاشقی، بسته بندی علوفه و... برای اولین بار در استان ایجاد شده است که خود یک تحول و جهش بزرگ بوده و علاوه بر آن چندواحد جدید مورد نیاز استان از قبیل واحد تولید رب گوجه، سردخانه و... نیز به منظور رفاه حال کشاورزانو آرامش آن‌ها ایجاد شده است.

این مسئول افزود: خوشبختانه با ایجاد برخی واحد‌ها پارسال علاوه بر خودکفایی و عدم نیاز به خرید محصول از سایر استان‌ها توان تولید و ارسال محصول به سایر استان‌ها را داریم.

او ادامه داد: برخی از این واحد‌ها شامل واحد‌های خوراک دام وطیور، واحد‌های بذر گندم و جو، بسته بندی حبوبات، سیلو‌های ذخیره غلات و... می‌باشد.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای به طرح‌های در دست ساخت صنایع تبدیلی داشت و گفت: در حاضر بیش از ۳۵۰ هزار تن ظرفیت طرح‌های جدید صنایع تبدیلی کشاورزی در دست ساخت می‌باشد که از ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

کریمی ادامه داد: علاوه بر عملکرد پارسال در ایجاد واحد‌های جدید و واحد‌های در دست ساخت، پارسال برنامه‌های دیگری که از جمله بازسازی واحد‌های مستهلک شده، راه اندازی واحد‌های راکد، تامین نقدینگی واحد‌های نیمه فعال و... نسبت به سنوات قبل بی سابقه بوده است.

کریمی یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های آینده صنایع تبدیلی را با توجه به شرایط فعلی تکمیل و راه اندازی واحد‌های در دست ساخت و نیمه تمام اعلام نمود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.