مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۴ هزار و ۴۰۰ نفر در حوزه شهرستان‌های چابهار و دشتیاری از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

علی رضا قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۸۴ هزار و ۴۰۰ نفر فر در حوزه شهرستان‌های چابهار و دشتیاری از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طبق این آمار شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری ۴۸.۸۸ درصد است، افزود: در حال حاضر ۲۶۳ روستای شهرستان چابهار دارای تأسیسات آب آشامیدنی است و حدود ۴۱ درصد روستا‌ها به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

او با تأکید بر اینکه تمامی روستا‌های فاقد شبکه با تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: اعتبارات بخش آبرسانی سیار اندک بوده و جوابگوی هزینه‌ها نیست، اما با این وجود در سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان هزینه آبرسانی سیار انجام شده و برای هر فرد ۱۵ لیتر در شبانه روز به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه عقب ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان از حیث تأمین آب پایدار به دلیل حجم بالای کار و پراکندگی فراوان استان و در پی آن تحمیل هزینه‌های گزاف است، گفت: در سال ۹۹ از محل اعتبارات متمرکز ملی برای استان سیستان و بلوچستان، ۱۵۶ میلیارد تومان مصوب و ابلاغ شده که با تخصیص کامل اعتبارات، برنامه تأمین آب پایدار ۱۷۳ روستا با جمعیت ۵۳ هزار نفر در کل استان تا پایان سال مالی ۹۹ در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرارگرفته است.

او  تصریح کرد: به منظور توسعه آبرسانی روستایی و ارتقا شاخص بهره مندی آب شرب در حوزه شهرستان‌های چابهار و دشتیاری برنامه افزایش جمعیت بهره‌مند تا ۱۵۰ هزار نفر در سال جاری در دستور کار قرار دارد که با تأمین اعتبارات لازم محقق خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: همچنین آبرسانی به تعداد ۵۲ روستای زیر مجموعه مجتمع آبرسانی «تلنگ» با جمعیت ۲۸ هزار و ۷۰۰ نفر در مرحله نهایی است و در آینده نزدیک به روستا‌های بهره‌مند اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.