سوال‌های شرعی خود را درباره «وسواس» در اینجا مطرح کنید

شما مخاطبان محترم می‌توانید سوال‌های شرعی خود را درباره «وسواس» از ما بپرسید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، متاسفانه اختلال وسواس به دو نوع فکری و عملی تقسیم می‌شود که در برخی مواقع، منجر به انجام کار‌هایی خواهد شد که به آن وسواس عملی می‌گویند و نسبتا هم شایع است و در گاهی موارد وسواس عملی است.

با توجه به فتوای اغلب فقه،ا وظیفه شخص وسواسی، بی توجهی به وسواس است؛ یعنی هرگاه در پاکیزگی یا طهارت چیزی به شک افتاد، باید فرض را بر پاکیزگی بگذارد و عمل خود را به طور صحیح و بدون نگرانی انجام دهد. این قضیه تا آن جا پیش رفته که می‌گویند اگر یقین فرد به نجاست و آلودگی برسد که برای بیشتر مردم چنین اتفاقی نمی‌افتد، یقین فرد وسواسی هیچ گونه ارزش و اعتباری ندارد و بر او واجب است که فرض را بر پاکیزگی بگذارد.


بیشتر بخوانید


شما می‌توانید سوال‌های شرعی خود را درباره فردی که دچار وسواس است درعمل به احکام شرعی باید چکار بکند؟ اگر به وسواس خود اعتناء کند حکم شرعی آن چیست؟  آیا اسلام راه درمانی برای وسواس مشخص کرده است یا خیر؟  با ما در میان بگذارید.

شما مخاطبان محترم می‌توانید دیگر سوال‌های خود در زمینه مسائل شرعی مربوط به «وسواس» و احکام مربوط به آن را نیز در بخش نظرات همین گزارش مطرح کنید.

پاسخ سوال‌های شما روز جمعه (۲۳ آبان) با توجه به فتوای مراجع تقلید در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام
نظر مقام معظم رهبری در مورد الکل اتانول که بخاطر کرونا پر مصرف شده چیست؟ بطور کلی آیا ایشان هم مثل بعضی از مراجع معظم الکل اتانول و الکل تنها را پاک میدانند؟
چنانچه نظر ایشان نجس بودن است آیا اجازه داریم صرفا در این موضوع و مورد خاص به مرجع دیگری که الکل اتانول والکل راپاک میدانند رجوع کنیم.
چون الان تمام وسایل زندگی از کلید منزل ومغازه و.. تا لباسها وفرمان ودنده و صندلی ماشین باالکل ضد عفونی می شوند و برای نان گرفتن و یاموادغذایی دیگر که روی صندلی ماشین گذاشته می شود اگر نجس شود خوردن ان حرام می شود.ممنون ومتشکرم