فضای مجازی روزانه جولانگاه خرید و فروش انواع حواله است، اما این بار موج گرانی فروش حواله‌های خودرو را برای دلالان به ضرر ختم کرد.

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت خودرو این روزها نسبت به چندماه گذشته، به شدت تب و تاب افزایشی گرفته و با طرح های سختگیرانه ای که خودروسازان پیش پای مردم گذاشته اند، امید خرید از بین رفته است. در بازار آزاد هم که قیمت خودرو به شدت افزایش  یافته و افراد امیدی برای خرید خودرو در بازار آزاد ندارند از این رو برخی به خرید حواله رو می آورند که دردسرهای خاص خود را دارد.

در گذشته بازار حواله فروشی بسیار داغ بود، چراکه خرید ماشین دردسرهای زمان حال را نداشت و هر فرد با اندکی پس انداز می توانست یا در بازار آزاد یا در کارخانه خودرو بخرد. برای خرید حواله گشت و گذاری در فضای مجازی کافی است. افرادی که در گذشته اقدام به پیش خرید خودرو کرده اند به دلیل از خرید خودرو منصرف شده اند و حالا با دریافت سود حواله خرید را به فرد دیگری منتقل می کنند.

اما این بین مشکلاتی هم وجود دارد. افرادی که برای خرید حواله اقدام می کنند باید مبلغی را به عنوان سود به فرد فروشنده بدهند که اصولا این مبلغ متغیر است  و تفاوتی بین فروشنده و خریدار خواهد بود. حال که این بین ممکن است برخی طمع کنند و مبلغ زیادی از فرد خریدار بگیرند.

گزارش - دردسرهای یک واگذاری؛ حواله فروشی خودرو چه مشکلاتی را برای خریدار به وجود می آورد؟

از طرفی به دلیل افزایش قیمت محصولات درب کارخانه، برای افراد دیگر نمی صرفد که حواله بخرند چرا که اینگونه قیمت خودرو دریافتی درب کارخانه از قیمت بازار آزاد بیشتر خواهد شد. اگر سری به سایت‌های نیازمندی آنلاین بزنیم با انبوهی از آگهی‌ها با مضمون «فروش حواله خودرو» مواجه می‌شویم؛ این در حالی است که ایران خودرو و سایپا هر دو اعلام کرده‌اند هرگونه خرید و فروش حواله خودرو‌های طرح فروش ویژه ممنوع است.

نداشتن پول کافی یا تلاش برای دلالی باعث شده تا گروهی از برندگان قرعه‌کشی خودرو امتیاز خود را به قیمت‌های ٨ تا ٢٠‌میلیون تومان بفروشند. در بین فروشندگان از خریداران واقعی که قادر به تأمین مبلغ مورد نیاز خودرویشان نیستند تا دلالانی که با کارت‌های ملی اجاره‌ای اقدام به ثبت نام کرده بودند، وجود دارد.


بیشتر بخوانید


نداشتن پول کافی عاملی در خرید حواله!

یکی از متقاضیان خریداران خودرو  در گفتگو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: چند ماه است که برای خرید خودرو به سایت‌های فروش ۲ خودروساز مراجعه می‌کنم، اما با توجه به اینکه برای پیش خرید نیاز است تا قرعه کشی صورت گیرد و هیچ وقت موفق به برنده شدن در قرعه کشی را نشدم، مجبور به خرید حواله خودرو شدم.  

او بیان کرد: از طرفی قیمت خودرو در بازار آزاد به شدت افزایش یافته و توانایی خرید ندارم. بعد از مقدری جست و جو در سایت‌های مجازی، حواله خودرویی را خریدم که بابت این خرید ۲۰ میلیون تومان به فرد فروشنده تحویل دادم. علاوه بر آن به دلیل اینکه فروشنده زمان پیش خرید ۳۵ میلیون تومان واریز کرده بود، این مبلغ را هم پرداخت کردم.

گزارش - دردسرهای یک واگذاری؛ حواله فروشی خودرو چه مشکلاتی را برای خریدار به وجود می آورد؟

این فرد متقاضی ادامه داد: موعد تحویل خودرو ثبت نامی آبان ماه بود که اکنون برای تکمیل وجه باید اقدام کنم. با توجه به افزایش قیمت خودرو درب کارخانه اکنون قیمت نهایی خودرو حتی از قیمت خودرو در بازار آزاد بیشتر شده و برایم دیگر نمی صرفد خودرو را تحویل بگیرم.

پیش فروش خودرو از پایه اشتباه است!

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شورای رقابت با پیش فروش خودرو مخالف است و از پایه نباید این کار انجام شود اما وزارت صمت مجوز انجام این کار را صادر کرده است و بر سر آن بحث هایی وجود دارد. 

این مقام مسئول تشریح کرد: کسانی که در این مورد شکایت دارند باید به سازمان حمایت از مصرف کننده مراجعه کنند و شکایت خود را بیان کنند. وزارت صمت وظیفه اصلی برای صنعت منجمله خودرو را دارد. پیش فروش را باید کنترل کند و باید جوابگو باشد.

هرگونه خرید و فروش حواله خودرو‌های پیش فروش ممنوع!

حالا نیروی انتظامی هم وارد ماجرا شده و با متخلفان این حوزه اتمام حجت می‌کند. سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا نیز در خصوص خرید و فروش حواله های خودرو، بیان کرد: هرگونه خرید و فروش حواله خودرو‌های پیش فروش در سایت ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خرید و فروش کاملاً غیرقانونی است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

گزارش - دردسرهای یک واگذاری؛ حواله فروشی خودرو چه مشکلاتی را برای خریدار به وجود می آورد؟

او ادامه داد: یکی از شرایط شرکت‌های خودروساز در پیش فروش اخیر خودرو، عدم برخورداری خودرو‌ها از قابلیت صلح و انتقال آن‌ها به نام شخص دیگری است متاسفانه پس از قرعه کشی در سایت‌های خرید و فروش شاهد آن بودیم بازار خرید و فروش این حواله‌ها داغ شده است که این موضوع در رصد پلیس فتا بوده و با این افراد برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: بعضی افراد سودجو در فضای مجازی با تبلیغات و درج آگهی مانند: "فرم درخواست پر کنید و خودروی خود را خارج از نوبت تحویل بگیرید" سعی در کلاهبرداری از شهروندان و متقاضیان خودرو دارند.

رئیس پلیس فتا در پایان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات و آگهی‌های افراد کلاهبردار در سایت‌ها و کانال‌های اجتماعی خرید و فروش خودرو را نخورده و حتما از منابع رسمی و معتبر اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کنند و در صورت مواجهه با این گونه کلاهبرداری‌ها از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع رسانی کنند.

هشدار در خصوص انجام هرگونه معامله حواله خودرو‌های عرضه شده

محمد هاشم سمتی رئیس دفتر مرکزی حقوقی سایپا هم نسبت به انجام هرگونه معامله حواله خودرو‌های عرضه شده در طرح‌های فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله محصولات این گروه خودروسازی هشدار داد و گفت: طبق مصوبه کمیته خودرو هرگونه نقل و انتقال مالکیت خودرو‌های صفر کیلومتر عرضه شده در طرح‌های فروش فوق العاده و پیش‌فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا به صورت وکالتی ممنوع است و تبعات حقوقی برای خریدار و فروشنده خواهد داشت.

او ادامه داد: سند مالکیت خودرو‌های عرضه شده در این طرح‌های فروش، به مدت یکسال در رهن و نزد خودروساز باقی می‌ماند و معامله این خودرو‌ها از سوی دولت و نهاد‌های ذی ربط به رسمیت شناخته نخواهد شد. ورود به معامله‌های غیررسمی فاقد روش‌های معتبر برای اثبات است و در صورت بروز اختلاف یا احیاناً فوت یکی از طرفین معامله، فرآیند انتقال قطعی سند بسیار زمان‌بر و مستلزم صرف هزینه‌های قابل توجه در محاکم دادگستری خواهد بود.

گزارش - دردسرهای یک واگذاری؛ حواله فروشی خودرو چه مشکلاتی را برای خریدار به وجود می آورد؟

او اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا محصولات عرضه شده در طرح‌های فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله را فقط به شخص خریدار تحویل خواهد داد و با هدف کاهش نقش واسطه‌ها در بازار خودرو، از پذیرش هر نوع وکالت‌نامه خودداری خواهد کرد.

از شواهد موجود در بازار این بر‌می‌آید که احتمالاً خرید و فروش حواله خودرو‌های پیش‌فروش شده موجب بروز برخی مسائل حقوقی در بازار خواهد شد. اینجاست که انتظار می‌رود نهاد‌های نظارتی و بازرسی برای جلوگیری از شیوه جدید دلالی در بازار و نیز مشکلات حقوقی از همین حالا اقدامات عملی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۱۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بابا چی میگید؟؟مردم خودشون از صد تا ظالم بدترن وااااقعا این مردم به هم رحم نمیکنن.مردم ایران سیر نمیشن سیری ندارن فقط حرص میدن اخرش هم تیکه پارچه سفید سهمشون میشه از کل دنیا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۱۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
بابا کم بکوبین تو سر دلال های ماشین دلال خود خودروسازها هستن.تو این دو سال کاسب و دلال ماشینو بدبخت کردین.با پول شش تا ماشین دوسال پیش نمیتونم دوتا ماشین بخرم.خدا از باعث وبانیش نگذره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
این موردها برای فرار کردن از افزایش قیمت کارخانه هست شما میرفتید قانون ۱۰درصد بالاتر از کارخانه را اجرا میکردید نه اینکه قیمت کارخانه را به قیمت بازار نزدیک کنید حال معلوم هست که دلال در کاری نیست خودتان قیمت بازار بالا بردید مجوز افزایش قیمت در صورتی که ارز بالا برود ولی شاهد بودیم که قیمت پراید ۱۵۱ ۶۹ ملیون با دلار ۳۲وپراید ۱۵۱ با دلار ۲۲شد ۹۱ملیون شما بهانه برای مردم آوردید شما طبق قانون اختلاس دارید میکنید
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۸:۳۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
آخی...
حال میکنم زجر و زجه هاتون میبینم.
فعلا باید تاوان پس بدین!!
همه مردم شدن دلال، بعد به دلال‌ها فحش میدن.
از ماست که برماست.
لیاقت مردم ازاین بدتر هاست.
دست مسولین و میبوسم. دمتون گرم.
بدتر و سخت تر هرچه بلدین زجرمون بدین.
آخی کیف میکنم ناله هاتون میبینم.
جگرم حال میاد.
آخيش....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام بنده یک نظامی هستم سال گذشته کوییک آر پیش فروش ثبت نام کردم نصف پول خودرو را را زمان ثبت نام به حساب شرکت واریز کردم اکنون بعد از گذشت ۱۰ ماه قیمت کارخانه همان خودرو بش از ۱۰۰ در صد افزایش یافته و به رقم ۱۴۰ میلیون رسیده در حالیکه موقع ثبت نام در باز آزاد ۹۰ میلیون بود شرکت پول دریافتی از مشتریان را با ریال و خودرو خود را در حین تحویل با دلار محاسبه میکنه و هیچ نهاد رسیدگی کننده وجود ندارد که پاسخگوی این ظلم شرکت سایپا باشد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
وقتی قیمت کارخانه هر سه ماه سی درصد میره بالا و تاثیری بر اون نصف پول پیش فروشی که هم ملت دادن ندارد موقع تحویل کی داره اونقدر پول میده مجبور میشیم با اینکه مصرف کننده هستیم قید خودرو صفر رو بزنیم حواله بفروشیم بعد با سود کمی از فروش حواله یه خودرو دست دوم بخریم پس اشکال کار مردم نیستن خودرو سازان هستن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۲۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
بابا یه خورده به مردم اروپا نگاه کنید ، چرا شما این همه دوست داری همیشه مردم در صف باشید ، من موندم مردم چه فکری کردند دنا پلاس اتوماتیک نوشتند ۱۸۰م بدونه سود و موقع تحویل قیمت روز، که حداقل تا موقع تحویل ۲ بار افزایش قیمت داریم .....
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۴۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام. من. حواله. ماشین. کویک. ار. فروختم. وقت. میخواهم. به شما. بگم. در. سالهای. قبل. ماشین. ۱۰. میلیون. در سال گران. میشد ولی الان. هر سه ماه یک بار. شرکت. ۳۵ درصد. گران. کرده. مثلا. همین. ماشین کوییک rسال گذشته. قیمت. ۶۹. میلیون بود. الان. بعد. از ۶. ماه. کردن. ۱۴۰. میلیون. تومان. تا. موقع تحویل. ۳۰. درصد. گران میکند. ماشین. میشود ۱۷۰. میلیون تومان. انصاف. دارید شما. ماشین. در عرض یک سال. ۱۰۰. میلیون. تومان. گران. کردید. بعد میگویید چرا. باید. حواله.میفروشید. اگر راست. میگوید. جلوی. شرکت. ایران خودرو. سایپا. را بگیرید واقعا. برای. این مسیولین . متاسفم. شما. اگر. ماشین. گران. نکنید در شرکت. و. تولید. زیاد. داشته. باشید. ودالان. بازار. برای. سود. دیگر. دست خودرو. میکشند. بخدا. من. توان خرید ماشین. نداشتم. مجبور شدم. حواله. رد کنم. برود. و قانونی. فروختم. در محضر. ولی. اگر شرکت. سایپا. قیمت. ماشین. به. قیمت. ۱۰۰ میلیون. نگه. میداشت. خودم. تحویل. میگرفتم. تا اخر سال. قیمت. ماشین. میشود. ۱۷۰. میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام.مردم ایران خوبید حالتون چطوره بهترید
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۱۳:۱۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
تنها کلید حل مشکلات مردم نخریدن خودرو هست چون تنها کالایی رو که مفت هم از این مملکت در خارج از این مرزها نمیخرند فقط خودروست پس همه خریدن خودرو را به مدت یک سال تحریم کنند که هم قیمت این کالا پایین بیاد وهم به تبعیت از اون بقیه کالاها هم به شدت افت کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
بخدا قرعه کشیشونم علکیه من ۳نفرازاعضای خانوادم ۴دوره فروش فوق العاده ثبتنام میکنن هیچ کدومم برنده نشدن ۳تاشونم واجدشرایط هستن نه پلاک فعال نه تاحالا ماشین بنامشون شده گواهینامه هم دارن نمیدونم دیگه چی میخاد که لا اقل یکیشون اسمش دربیاد ( الا برکته الله)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
دوشرکت خودروقرعه کشی رابایدکنارب.ذارندوهرکس بامشخصات کدملی که خودرونداردواگذاردکندقرعه چه مفهومی داردطرف برنده نمیشودثبت نام کرده درسری بعدی قرعه کشی کندچداطرف پولثبت نام می دهدبرنده نمیشودبایدچکارکنداین عدالت نمیشودطرف چندین خودرو می گیردبازهم برنده میشودبی عدالتی را بگذاری کنارخیلی ها هستندالان خودرو ندارندپس چرادرقرعه کشی ش کت داده نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
چه عمرها هدر شد در انتظار اصلاح.
فایده ای ندارد....خوش به حال کسانی که ازدواج نکردند و فرزندی ندارند.. درنتیجه نگران آینده تاریک این مسیر نیستند..
و استرسی هم ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
تا زمانی که مردم به خود نیایند و متحد نشوند بر علیه خودرو سازها همین اشو همین کاسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
افسوس. از ماست که بر ماست. کشورهای دیگه خودرو ساز خودرو را می سازد وارد نمایشگاه می کند امکانات ویژه تحت اختیار مشتری قرار می دهد تا نظرش را برای خرید جلب کند در کشور ما نساخته و ندیده جلو جلو صف می کشیم. بازبان بی زبانی می گوییم ما برای خالی شدن جیبمون آماده ایم خودرو سازها بشتابید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
بیشتر کسانی که ثبت نام ماشین کرده اند ،واسه طمع وگرانی وبه نوعی دلالی بوده،خوب چرا دراین بازار آشفته به فکر ثبت نام بودید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
اردیبهشت ماه امسال بود که در پیش فروش خودرو ثبت نام کردم نصف مبلغ خودرو رو که اون موقع ۸۸ میلیون بود پرداخت کردم تحویل خودرو دی ماه می باشد یعنی هنوز یه افزایش قیمت دیگه بهش میخوره قیمت فعلی شده ۱۲۷ میلیون در صورتی که شرکت خودرو ساز به من سود مشارکت ۱۵ درصد میده بجاش قیمت خودرو رو به روز و طبق نرخ دلار میده اقا یا باید چون نصف قیمت خودرو رو دادم نصف دیگشو به روز بگیره سود مشارکت نمیخام یا سود پول منو هم طبق نرخ دلار حساب کنه. بابا منم کارمندم مگه چقدر افزایش حقوق داشتم سالی یبار نه هر سه ماه یبار. مسولین اگه مسلمونید پیگیری کنید.
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
من پارس پیش فروش اسمم در امده ولی بااین وضع باید تا سالی دیگه کلیه هامم بفروشم تا ماشینو بگیرم
من اگه نتونم این ماشینو بگیرم دیگه هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
پارسال ۲۰۶پیش خرید کردم سی و سه پرداختم قیمت هم بوده تقریبا هفتاد.دوماه دیگه باید تحویل بگیرم قیمت کارخونه شده صدو ده یه چیزی حول وحوش هفتاده دیگه باید بدم .واقعا خنده داره.انصراف بدیم دلمون میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
هی هشدار، خوب بابا بجای سود میلیاردی خودروسازان، اینقدر خودرو را انبار نکنند وقیمت پایین بیاورند ،تا همه راحت دسترسی داشته باشند،خدا این دو خودروساز را لعنت کند که اینجوری با پول مردم و ابروی بازی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۲۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
کی‌باعث‌این‌اشفته‌بازار‌وداغ‌شدن‌بازار‌دلالی‌خودرو‌شده‌خود‌این‌شرکتهای‌مثلا‌خودرو‌ساز‌لعنتی‌که‌ای‌کاش‌از‌پایه‌واساس‌اصلا‌وجود‌خارجی‌نداشتند‌تا‌این‌همه‌با‌این‌محصولات‌درپیتی‌از‌رده‌خارجشون‌مردم‌رو‌تحت‌فشار‌قرار‌بدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
فروش فوق العاده های خرداد رو تحویل ندادند!!
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۹:۰۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
گمرکی ماشینهای وارداتی برداره تا ببینید این ماشینها رو مردم مفتم سوار نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
به نظر من اصلا خودرو نخرید به مدت حداقل یکسال،هم خودرو ساز هم دلال ببینید به دست پایتون میفته یانه ،توی همه کشورها با التماس به دنبال مشتری اونم به صورت اقساط بدون بهره میده ،اینجا هر۳ماه گرون میکنم آخه چقدر ظلم به این مردم بس است
خودرو تحریم تحریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۷:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
تا زمانی که مافیای خودرو است وضع به همین منوال خواهد بود فقط دست از کلاه گذاشتن سر مردم بردارید ...قیمت بازار را دولت تعیین می کنه به نام دلال بعد قیمت ها را هرروز بالا می بره
Iran (Islamic Republic of)
ب.ص
۰۷:۴۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
چرا فروش اعتباری خودرو را مثل قبل اجرا نمیکنن.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۴۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
درست. میگویند. این. اقا. همین. در شرکت. ایران. خودرو. وسایپا هستن. چرا. باید. هر سه. ماه یک بار قیمت. گران کنید
Iran (Islamic Republic of)
Fd
۰۷:۳۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
من پارسال برج ۱۱ کویک آر ثبت نام کردم سی و چهار میلیون و هفتصد هزار تومان با سود مشارکت ۱۵ درصد شرکت کردم امسال دی ماه باید تکمیل وجهه کنم یعنی مبلغی حدود صد میلیون دیگه باید بدم بنده، خدا رو شاهد می گیرم کارگرم با ماهی چهار میلیون حقوق کل حقوق من یک سال شده چهل و هشت میلیون یعنی خودم وزنو پچه هام تو این یک سال فقط هوا خورده باشیم بقیه صد میلیون رو از کجا باید بیارم یه خورده منطق داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۷:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
یعنی با اینکارتون دارید به خودتون افتخار میکنید که هرروز قیمت فرغوناتون بالا میبرید مردم توان خرید ماشین ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
احم
۱۴:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
حواله. را بفروشی. به نظرم. بهتره. من مشکل. شما. را داشتم. حواله. فروختم. قیمت. ماشین. ۶۹. میلیون بود تا موقع. تحویل. میشود. ۱۷۰. میلیون
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۵:۴۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
برخورد میشود چیه مردومو چی فرض کردین پس کی برخورد میشود وقتی کار از کار گذشت این سیاست این دولت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۳۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
همش کلک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
اینا میبینن واسه پیش فروش اول ۷میلیون نفر درخواست خرید ماشین دادن ،قیمتارو ی پله بردن بالا ...پیش فروش بعدی دیدن ۶میلیون نفر درخواست دادن ... ی پله دیگه قیمت رو بردن بالا ... حالا بعد ک حسابی بردن بالا و باز هم میبینن ک بااین قیمت هنوز هم ۴میلیون نفر درخواست خرید دارن ... !!!و علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۴:۳۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
چرا هرمفت بده میشه
واردات خودرو را آزاد کنید تا همه چیز درست شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
مدیران خودروسازها پورسانت خوبی میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۲:۳۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
حکایتمون شده شبیه آمریکا که هر ۳ ماه یکبار باید پایبندیه ما به برجامو تایید و امضا کنه تا جریمه نشیم الانم سماه یکبار دارن گرونتر میکنن‌ماشیناییرو که از قبل فروختن خوب طبیعیه که هی کشش بدن تا ۳ ماه بهش ۶ یا ۹‌ماه تا پول بیشتری بگیرن ما هیچ ماشینی نداشتیم کوییک نوشتیم و قرار بود ۱۰۴ تومن تحویلمون بدن حالا لابد تا روز تحویلش که حسابی کشش دادن ۱۶۴ تومن میشه
Iran (Islamic Republic of)
رضااهواز
۰۱:۴۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
اگه واقعا ایران خودرو ،و سایپا اینطور برخورد کنند و فقط ماشین رو به شخصی که برنده شده بدهند از هر دو خودرو ساز تشکر میکنم همینطور از پلیس فتا،هر چند خودم بعد از هشت بار ثبت نام برنده نشدم،
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۱:۱۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
اینجوری باشه منم انصراف میدم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۱:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
من اردیبهشت ۹۹ قرعه کشی یک ساله برنده سمند شدم به امید اینکه تا زمان تحویل ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشه ،اون موقع قرار نبود هرسه ماه قیمت ها رو افزایش بدن و اگه میدونستم هرسه ما میخوان افزایش بدن غلط میکردم ثبت نام کنم،تا الان حدود ۱۰۰درصد افزایش دادن و تا زمان تحویل میشه ۲۵۰ درصد اخه از کجا این همه پول رو تهیه کنم،تازه مگه ما نصف قیمت روز ثبت نام رو ندادیم پس افزایش باید شامل نصف بقیش بشه،اخه شکایتمون رو نزد کی ببریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
واقعاهمه این مشکلودارن،ماهم کوئیک ثبت نام کردیم اردیبهشت ۹۹نصفشودادیم الان نمیدونیم بااین افزایش قیمتاچیکارکنیم،تازه میگن اگه انصراف بدیم صدوبیست روزطول میکشه تاپولوپس بدن!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
این حرف حق هست اما کو گوش شنوا پول خودروسازان رو خراب کرده پا گذاشتن همه ارزش های ایرانی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۵۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
من جای قوه قضائیه باشم دلال رو به عنوان مفسدفی الارض اعدام میکنم...دلالی که توخودرو وارزو..‌..‌داره خون مردمو میمکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اگه خودرو گران شده تقصیر همین مردم است نخرید تا بمونه دستشون تا زمانی که این مردم برای خرید خودرو صف می کشند همین آشه وهمین کاسه وعده ای که از آب گل الود ماهی می گیرند هر کیو باهاش صحبت می کنی مناله ومیگه نون نداره بخوره اما فردا می بینی دویست میلیون داد واسه یه لگنی که تو کشور ما اسمش ماشین هست این مردم این پولهارا از کجا می اورند خدا می دونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خودروساز بر چه اساسی قیمت کوییک کرده 140 میلیون در حالی که خودروهای از کوییک بهتر قیمتی پایین تری دارن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام.روش.روشن.است.بطور.کلی.حواله.ونقل.وانتقال......ممنوع.دوم.پیش.فروش.باید.یکماهه.شود.حد.اکثر.چرا.که.مشتری.پول.نقد.بدون.سود.وجه.خودرو.بحساب.........کارخونه.پرداخت.میشود.چرا.برای.تحویل.نقدی.باید.بیش.از.یکماه.طول.بکشد.دوم.پیش.فروش.بیشتر.از.یکماه..برای.تحویل.خودرو.ممنوع.شود.تا.پول.مردم.بلوکه.نشود.سوم.دو.نرخی.کارخونه.و.بازار.ازاد.ممنوع.شود.فقط.کارخونه.با.قیمت.غیر.نجومی.به.مشتری.تحویل.دهد.ودر.خارج.از.کارخونه.ده.درصد.سود.در.نظربگیرند.وبیشتر.از.ده.درصد.ممنوع.شود.وبدینوسیله.از.سواستفاده.سوداگران.جلوگیری.میشود.و.هرکسی.تخلف.کند.برخورد.قاطع.قانونی....شود.تا.حدودی.عدالت.برقرار.شود.و.بساط.پیش.فروش..مدت.دار.و.بلوکه.کردن.پول.مردم.ممنوع.شود.کار.برای.....بازدارندگی.وارزان.شدن.خودرو.بسیار.ساده.وراحت.هست.فقط.همت.و.مدیریت.سالم.میخواهد.وبس.وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
به قول وزیر مسکن نخرید
Russian Federation
بيرانوند
۲۲:۰۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
جناب ريس ايران خودرو جاى شرم دارد كه بخاطر پول مردم بيچاره رو سركيسه كنيد واقعا اين قيمتى كه در نظر گرفتين اونم با قرعه كشى جاى تاسف دارد ماشينهاى شما قيمتون سى ميليون بيشتر ارزش ندارند ننگتتان باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بادمجان بم آفت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
قیمتارو
Netherlands
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خدا باعث بانی گرانی خودرو را نابود کند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خودرو ساز ها نمی گذارند قیمت ها در بازار آزاد پایین بیاید چون در این صورت کسانی که خودرو پیش فروشی خریده اند انصزاف می دهند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
قیمت کارخانه سایپا باید بیادپایین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
قیمت کارخانه سایپا باید بیادپایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
وقتی ریس جمهور مردم که بهترین بازار سرمایه بورس هست مردم را اینطوری کرد از خودرو سازها چه انتظار داریم که هر قیمتی دلشون مخاد رو محصولاتشون میزارن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام چرا قیمت خودرو را خودروسازان این همه افزایش می دهند.سایپا دیگه شورشو درآورده .کوییک از ۶۲ میلیون به ۱۳۰ میلیون رسیده حتی از پژو ۲۰۶ صندوقدار هم گرون شده . اشتباه کردیم ثبت نام کردیم.تواین مملکت کسی نیست بگه این قیمت ها برچه اساسیه؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید مظفری
۱۱:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
این چه راهکاریه!
اقا خودرو در مقابل خودرو!اینه راهش!
شما مثلاپارس بنویس
به فرض پارس مدل ۹۰ هم داری
پارس نو رو بدن بهت
پارس مدل ۹۰ رو هم برمبنای همون قیمت نو بردارن ازت
ب فرض پارس نو۱۲۰
پارس ۹۰. ۵۰ تومن
بعد دوباره ی ثبت نام بذارن
فقط برای بی پلاکای خانواری
اقاپارس۹۰ قیمت ۵۰
هم بی پلاکا با پس اندازشون به سرعت ثبت نام میکنن و ماشین دار میشن
هم اون طبقه ای ک میخواد ماشینشو نو کنه یا ارتقا بده ماشین دار میشه هم تقاضای اصلی و مصرف کننده اصلی پوشش داده میشه در این صورت وقتی دلالم میبینه مصرف کننده نهایی ب سرعت داره پوشش داده میشه مجبوره ب سرعت قیمتشو بیاره پایین
وگرنه قرعه کشی الان چرررررته
اخه کسی که تاحالا تو عمرش نتونسته یه ماشین دسته دوم بخره ۱۲۰ میلیون از کجابیاره!پارس بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
نظر خوبیه روش فکر بشه
-
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
تنها راه تحریم خودروحداقل یکسال اگه هرکه انسان باشه نه آدم میفهمه این کارازطرف خودروسازها وحمایت دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
با سلام بنده آبان ماه سال قبل خودرو پژوپارس از ایران خودرو ثبت نام کردم و مبلغ 42میلیون پشی پرداخت دادم و حالا بعد از یکسال که زمان تحویل می باشد مبلغ 78 میلیون از بنده میخواهند !!این یعنی چه؟چرا باید خودرو هر سه ماه 30تا 40 درصد در کارخانه بدون هیچ دلیلی گران بشه؟؟پیگیری کنید و حق ما را بگیرید.بنده حاضرم مصاحبه هم کنم
Russian Federation
بيرانوند
۲۲:۰۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ترابهخدا انصراف بدين نخريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دلال = ريسك پذير = كاسب = حبيب خدا
Canada
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دلال یعنی.... دو در باز
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دلال دشمن خداست چراچون باعث اذیت وازارمردم میشه وکسی که باعث ازار واذیت مردم شود ومومنی رابرنجاندباخداطرف شده است جالبه هیچ کدوم ازاقایان علما منع ومزمت اساسی برای این افرادانهم دراین دوران بخصوص هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
کارخانه باید قیمتو کاهش بده الان فاصله قیمت بازار و کارخانه خیلی کم شده و تو رکود رفته بازار
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خواهشن دیگه افزایش ندین از ۷ ماه پیش تا الان ۹۰ درصد افزایش دادین منه جوون که این همه ماه صبر کردم اگه نتونم به ماشینم برسم دیگه چیزی برام مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
همه دستگاههای دولتی با مردم رفتار خوب ندارند وآمرانه وطلبکار رفتارمی کنند، خودروسازان هم بدتر ازهمه، به این رفتار ادامه می دهند، وباقوانین مستبد خود، سعی درفروش محصولات گران وبیکیفیت خود می کنند!؟!؟ مردم عادی چه کارکنند،!؟!؟ ازکجا پول بیارند،!؟! چراخودروها بی کیفیت وگران است!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۰:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
وقتی کسی نیس جلوی افزایش قیمت خودروسازارو بگیره ما چکار کنیم اون موقع که ما ثبت نام کردیم ۲۰۶ تو بازار ۱۰۰ میلیون بود من نداشتم از بازار بخرم الان کارخونش ۱۱۰ تا شده از کجا بیارم از چطور پس انداز کنم تو شرایط بد اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اصلا برنامه خودروسازان همین بود که توسط دلالان خود، قیمت بازار راآنقدربالا ببرند تا خود بتوانند قیمت محصولات بی کیفیت، رابالا وبالاتر ببرندوبه قیمتهای امروزی برسند!!؟ ؟
متاسف برگرانفروشان داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
همش میگن حواله نفروشین!!!! یکی پیدا نمیشه بگه که این دو تا به اصطلاح خودروساز قیمتها رو بصورت ماورایی دارن بالا می برن و اون بدبختی که سال قبل یه ماشینی رو که 80 تومن بوده چطور باید در موعد تحویل به اندازه قیمت ماشین توی زمان ثبت نام پول دسته کنه بده به خودروساز. خودروسازان و شورای رقابت یک کم فکر کنن و انصاف داشته باشن. مردم باید از کجا پول بیارن توی زمان تسویه. اونوقت میشینن پشت میزشون میگن گفتین مردم نباید بفروشن!!!!!!!!!!!!!!!!! الان هم همه دارن میفروشن حتی بیشتر از 8 تا 20 تومنی که شما میگی
Iran (Islamic Republic of)
جلیل الرضا
۱۰:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
متاسف به خودرو ساز های ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
همه دنبال سودن برادردولت بی کفایت هست
Iran (Islamic Republic of)
Aaa
۱۰:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
این نیز بگذرد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام
لطفا مشکلات مارو به گوش مسئولین برسونید، بنده در پیشفروش یکساله سایپا تیبا ثبت نام کردم، مبلغ سی پنج میلیون و شیشصد هزار تومان واریز کردم، در اون تاریخ قیمت تمام شده تیبا کارخونه ۷۵ میلیون تومان بود. با توجه به مجوز افزایش قیمت ۳ ماهه خودرو قیمت آن الان شده ۸۷ میلیون تومان، از زمان ثبت نام تا اعلام قیمت جدید چیزی هم نگذشته بود، در ۱۵ مهرماه واریز وجه کردم، قیمت جدید ۸۷ میلیون تومان در اول آبان ماه توسط کارخونه اعلام شد.
الان واقعا ما قشر ضعیف و بدون خودرو ترس و واهمه این را داربم که این خودرو رو بعد یکسال کارخونه با چه قیمتی میخواهند به ما بفروشند، یکی از شروط قیمت غیرقطعی است، و زمان ارسال دعوتنامه مابه التفاوت رو اخذ میکنند، و دعوتنامه را قرار است هفته چهارم شهریورماه ۱۴۰۰ بفرستند‌.
ما که حتی خودرو در خانواده نداریم،ای کاش فقط صبر یکسال رو تحمل می کردیم و نه استرس و ترس قیمت اعلام شده کارخونه موقع دریافت دعوتنامه.
خیلی‌ها الان مثل بنده هستند. لطفا انتشار بدید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام
لطفا مشکلات مارو به گوش مسئولین برسونید، بنده در پیشفروش یکساله سایپا تیبا ثبت نام کردم، مبلغ سی پنج میلیون و شیشصد هزار تومان واریز کردم، در اون تاریخ قیمت تمام شده تیبا کارخونه ۷۵ میلیون تومان بود. با توجه به مجوز افزایش قیمت ۳ ماهه خودرو قیمت آن الان شده ۸۷ میلیون تومان، از زمان ثبت نام تا اعلام قیمت جدید چیزی هم نگذشته بود، در ۱۵ مهرماه واریز وجه کردم، قیمت جدید ۸۷ میلیون تومان در اول آبان ماه توسط کارخونه اعلام شد.
الان واقعا ما قشر ضعیف و بدون خودرو ترس و واهمه این را داربم که این خودرو رو بعد یکسال کارخونه با چه قیمتی میخواهند به ما بفروشند، یکی از شروط قیمت غیرقطعی است، و زمان ارسال دعوتنامه مابه التفاوت رو اخذ میکنند، و دعوتنامه را قرار است هفته چهارم شهریورماه ۱۴۰۰ بفرستند‌.
ما که حتی خودرو در خانواده نداریم،ای کاش فقط صبر یکسال رو تحمل می کردیم و نه استرس و ترس قیمت اعلام شده کارخونه موقع دریافت دعوتنامه.
خیلی‌ها الان مثل بنده هستند. لطفا انتشار بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
من پارسال پیش فروش خریدم آنقدر گرون کردن که حالا پول ندارم بقیه اش رو بدم تازه خودرو رو هم 10ماه دیگه تحویل می دن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
تورو خدا یه کاری کنید همه ماشین دار بشن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام . متاسفم بر تمام عاملین و اشخاص گرانی دههابرابری خودرو در دولت تدبیر و امید.سپاس
United States of America
تیموری
۰۹:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
من خریدار واقعی هستم و ۸ ماه هست خودرو پیش فروش کردم واز قشر ضعیف جامعه ومصرف کننده واقعی هستم ...قیمت کارخانه رو کاهش دهید تا حواله ها رو نفروشیم‌‌‌‌..شما مارو مجبور به فروش حواله یا انصراف کردید شما مارو بیچاره کردین.....مگه یک کارگر چقدر میتونه درآمد داشته باشه که ۳ ماهی یکبار ۳۰ میلیون به خودروهای بی ارزشتون اضاف کنید....معلومه ک نمیتونم تکمیل وجه کنم یا باید حواله بفروشم یا انصراف بدهم......لطفا وخواهشا باشگاه خبرنگاران جوان در مورد این مسائل ک گریبانگیر ما مصرف کننده های واقعی شده پیگیری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
راهکار حل این موضوع فقط یک چیز است یا قیمت یازار بیاید پایین یا قیمت کارخانه برود بالا و نویتی شدن ول گردد به عبارتی پارس که 250 میلیون در بازار آزاد است بشود 170 در کارخانه بدون نوبت اینجور دلالها هم ازبین می رود بعد سازمان حمایت از مصرف کننده به کمک بانک ها وام خرید خودرو بدهد اینجور کارخانه ضرر نکرده مردم هم به ماشین می رسند
آخرین اخبار