رئیس جمهور سابق تونس از سکوت اتحادیه عرب در برابر عادی سازی روابط با اسرائیل انتقاد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «فلسطین آنلاین»، رئیس جمهور پیشین تونس از عدم محکومیت عادی سازی روابط برخی کشور عربی با رژیم صهیونیستی از سوی اتحادیه عرب به شدت انتقاد کرد و گفت این اتحادیه به لاشه‌ای بد بو تبدیل شده است.

«منصف المرزوقی» رئیس جمهور پیشین تونس به سکوت اتحادیه عرب در برابر عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت: اتحادیه عرب پس از مخالفت نکردن با عادی سازی روابط، به پایان کار خود رسیده است.
او در ادامه افزود: احساسات فلسطینی‌ها در برابر اتحادیه عرب و کشور‌های عضو اتحادیه را درک می‌کنیم. آن‌ها در شرایطی رها شده‌اند که در طول تاریخ آن را تجربه نکرده بودند.

منصف المرزوقی در ادامه اعلام کرد: فلسطین اکنون در یکی از سخت‌ترین شرایط خود قرار دارد و ما باید میان مواضع حاکمان عرب و ملت‌های عربی تفاوت قائل شویم.

وی درباره کشور‌های عربی عضو اتحادیه عرب و وضعیت کنونی آن‌ها گفت: بخشی از این کشور‌ها در آستانه فروپاشی قرار دارند و بخشی دیگر به شکل مستقیم از رژیم اشغالگر و آمریکا و غرب پیروی می‌کنند و بیشتر رژیم‌های عربی در حال ازهم پاشیدگی قرار دارند.

منصف المرزوقی همچنین تصریح کرد: سران کشور‌های عربی با عادی کردن روابط خود با اسرائیل، در واقع پشت ملت فلسطین را خالی کردند.

او در ادامه افزود: اتحادیه عرب به پایان خود رسیده است و همگان بدان اذعان دارند. این اتحادیه زمانی که کشور‌های محترم عربی با ریاست آن مخالف کردند، دفن شده است.

رئیس جمهور پیشین تونس اعلام کرد: لاشه‌ای که نام اتحادیه عرب بر آن است، بویی بدمی‌دهد. این نهاد توافق عادی سازی روابط را محکوم نکرد، چراکه مرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار