با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی بیش از ۳۰ نوع ارز به ارزش ریالی ۴۵۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، اخلال گران شبکه بزرگ قاچاق حرفه‌ای ارز به اتهام نبود ثبت معاملات ارزی در سامانه سنا در استان یزد شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت.

به منظور برخورد با اخلال گران بازار ارز، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره کل اطلاعات استان یزد، ۴ شبکه بزرگ قاچاق ارز شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت.

این شبکه به منظور پنهان ساختن ماهیت مجرمانه فعالیت خود، معاملات ارزی را بدون ثبت در سامانه سنا و با استفاده از حساب‌های شخصی مرتبطین خود انجام می‌دادند.

برابر اسناد پرونده، حجم قاچاق ارز متهمین بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال ارزیابی شده است که در این عملیات بیش از ۳۰ نوع ارز مختلف به ارزش ریالی بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد، بر همین اساس تاکنون بیش از ۵۰۰ حساب بانکی مسدود و حدود ۵۰ نفر از مرتبطین این شبکه برای رسیدگی پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وزارت اطلاعات ضمن هشدار به سوداگران و سوءاستفاده کنندگان بازار ارز، با هر گونه فعالیت غیرمجاز در این حوزه برخورد جدی خواهد کرد و به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند؛ در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را با ستاد خبری ۱۱۳ در میان بگذارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
درود