مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا عمل پیوند عضو در استان همدان کاهش یافته است.

 ابوالفتح میرزایی مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: در حالی که هر سال به طور متوسط ۴۶ عمل پیوند کلیه در استان انجام می شد اما از ابتدای امسال تا کنون به دلیل شیوع کرونا تنها  ۳ مورد عمل پیوند کلیه در استان به ثبت رسیده است.

او در ادامه گفت:از ۳ نفر عمل پیوند کلیه  ۲ پیوند مربوط به بیمار  مرگ مغزی و ۱ نفر هم فرد سالم کلیه خود را برای بیماران اهدا کرده است.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان  آمار بیماران دیالیزی در استان را ۶۶۴ نفر اعلام کرد و افزود : در حال حاضر شهرستان همدان به ۴۵ دستگاه دیالیز, ملایر ۱۸،نهاوند ۱۱،کبودراهنگ ۹،رزن ۷،تویسرکان ۸،بهار ۶و اسدآباد به ۵ دستگاه دیالیز برای کمک به بیماران دیالیزی مجهز است.

میرزایی با اشاره به اینکه متا سفانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون  ۵۰ نفر از بیماران دیالیزی استان بر اثر این بیماری جان باخته اند اضافه کرد :  ۱۱۸ بیمار دیالیزی هم در اثر نقص عضو و بیماری مزمن کلیوی در طی ۷ ماه سال جاری فوت شدند. 

او گفت:در حال حاضر ۱۹ بیمار دیالیزی در صف انتظار پیوند کلیه هستند و یکی از مشکلات بیماران دیالیزی هزینه دارو ها است.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان اضافه کرد:داروی بیماران دیالیزی خاص است و براساس سهمیه ای ماهانه از طریق داروخانه بهزیستی و هلال احمر به بیماران داده می شود .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.