ثبت رکوردهای تلخ کرونایی در خراسان رضوی

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: در حال حاضر روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی افزایشی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاپور بدیعی جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در حال افزایش است، گفت: در حال حاضر دو هزار و ۳۶ بیمار در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد یک هزار و ۲۱۹ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند.

او افزود: در حال حاضر برنامه ریزی برای ورود به مرحله دوم استفاده از تخت‌های بیمارستانی در حال انجام است.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان ۴۰۹ نفر است که از این تعداد ۲۶۴ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه زیر پوشش این دانشگاه خدمات دریافت می‌کنند.
 

بیشتر بخوانید


بدیعی با بیان اینکه برنامه ریزی‌های منسجمی به منظور ارائه خدمات مناسب و سطح بندی بیماران در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: بر اساس برنامه ارجاع در صورت ابتلا فرد به علائم بیماری کرونا، می‌تواند با تماس با شماره ۱۹۱ نسبت به مراکز در سطوح مختلف با توجه به شدت بیماری اطلاع پیدا کند.

او تصریح کرد: در مرکز پاسخگویی ۱۹۱، پزشکان، پرستاران و کارشناسان آماده پاسخگویی و راهنمایی شهروندان در زمینه بیماری کرونا و مراکز سطح بندی شده هستند.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا تاکید کرد: در سطح یک خدمات رسانی به بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا، ۲۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۴۵ درمانگاه بخش خصوصی در مشهد فعال است.

بدیعی اظهار کرد: درصورت نیاز بیماران به خدمات تخصصی، افراد به مراکز سطح دو خدمات که شامل تجهیزات تصویربرداری و آزمایشگاه است ارجاع داده می‌شوند و در صورت نیاز بیمار به خدمات بستری از طریق این مراکز به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

او افزود: با اجرای این طرح از شناسایی بیماران در مراحل حاد و مرگ و میر جلوگیری می‌شود و شهروندان با توجه به شدت بیماری و محدوده جغرافیایی محل سکونت خود خدمات را دریافت می‌کنند.
 
جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا ادامه داد: اجرای این برنامه حدود دو ماه است که در مشهد کلید خورده و در حال حاضر با افزایش تعداد بیماران به شکل مطلوبی توانسته است پاسخگوی نیاز مردم باشد.

بدیعی بیان کرد:  نیرو‌های درمانی و بهداشتی بیش از هشت ماه است که با تمام توان در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا قرار گرفته اند، از شهروندان تقاضا می کنم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یاری گر مدافعان سلامت باشند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.