برخی مقامات حزب جمهوری‌خواه اصرار دونالد ترامپ درباره تقلب در آرای انتخاباتی را موجب تضعیف روند سیاسی در آمریکا می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اکونومیست، پس از پافشاری رئیس جمهور آمریکا بر تشکیک در نتیجه انتخابات سوم نوامبر، برخی از قانونگذاران هم حزبی او ادعاهای بدون پشتوانه او را زیر سوال بردند.

هم حزبی‌های ترامپ با انتقاد از اظهارات او اعلام کردند رئیس جمهور روند سیاسی در آمریکا را تضعیف می‌کند و اینکه آرا همه آمریکایی باید شمارش شود را خدشه دار می‌کند. به همین دلیل برخی جمهوری خواهان سعی کرده اند در روز‌های اخیر بعد از انتخابات مواضع خود را در خصوص سرقت آرا انتخاباتی از ترامپ تفکیک کنند.

رئیس جمهور فعلی آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: اگر آرای قانونی شمارش شوند به آسانی پیروز می‌شوم. در رقابت‌های سنا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم. اگر احتساب آرای غیرقانونی پایان یابد، انتخابات برای ما خواهد بود.

وی باز هم به رسانه‌های آمریکا تاخت و افزود: نظرسنجی‌های انجام شده از سوی رسانه‌ها مصداق بارز مداخله در انتخابات است.

با گذشت بیش از ۴ روز از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ که فاصله خود تا رسیدن به ۲۷۰ رای الکترال را بسیار دور از انتظار می‌بیند، همچنان بر طبل تقلب در انتخابات می‌کوبد. بایدن در ۳ ایالت از ۴ ایالتی که هنوز آرا آن‌ها به طور کامل شمارش نشده، پیش است و ترامپ بیش از هر زمانی خود را در آستانه تک دوره‌ای شدن می‌بیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار