سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش درباره رقابت‌های لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، زهره هراتیان سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش اظهار داشت: به غیر از تست‌هایی که تیم‌ها از بازیکنان خود می‌گیرند ما ۷۲ ساعت قبل از آغاز اولین بازی لیگ برتر از تیم‌ها تست گرفتیم و از مجموع ۷۳۲ تستی که از بازیکنان گرفته شد، مشخص شد که تست ۶ بازیکن مثبت است. بازیکنان بلافاصله قرنطینه شدند.


بیشتر بخوانید


زمانی که تست کرونای بازیکن مثبت می‌شود بلافاصله کمیته‌ای را تشکیل می‌دهیم

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش درباره بازیکنانی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود بیان داشت: بعد از اینکه تست کرونای  بازیکن مثبت می‌شود پزشک تیم او را زیر نظر می گیرد و بازیکن طبق دستورالعمل‌های بهداشتی تحت درمان قرار می‌گیرد. به محض اینکه ما در ستاد ملی مبارزه با کرونا متوجه می‌شویم که تست بازیکن مثبت شده بلافاصله کمیته‌ای را تشکیل می‌دهیم که این کمیته تا زمانی که تست بازیکن منفی شود او را رصد می‌کند.

نسبت به بازیکن پرسپولیس ریسک نکردیم

هراتیان درباره تست کرونای سیامک نعمتی بازیکن تیم پرسپولیس که ابتدا اعلام شد مثبت است، اما تست دوم او منفی شد عنوان کرد: تستی که باشگاه پرسپولیس از سیامک نعمتی گرفت در آزمایشگاهی انجام شد که مورد تایید ما در ستاد مبارزه با کرونا بود. باشگاه‌های لیگ برتری قبل از اینکه از بازیکنان خود تست کرونا بگیرند اسم آن آزمایشگاه را به ما اعلام می‌کنند و ما هم آن آزمایشگاه را بررسی می‌کنیم که حتما در لیست وزارت بهداشت باشد. زمانی که از بازیکن تست گرفته می‌شود یک نفر به عنوان نماینده از ستاد ملی مبارزه با کرونا در آن آزمایشگاه حاضر می‌شود.

او افزود: برخی مواقع تست‌هایی که آزمایشگاه از بازیکنان می‌گیرد مشکوک اعلام می‌شود. در چینن مواقعی جواب نمونه بازیکن به ۲ آزمایشگاه دیگر ارسال می شود. به هر حال ما ریسک نکردیم و اجازه بازی به او ندادیم.  

اخلاق پزشکی اجازه نمی‌دهد نام بازیکن را اعلام کنیم

هراتیان در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنانی که تست کرونای او مثبت می‌شود نامی او نمی‌شود گفت: هر بازیکنی که دچار بیماری می‌شود چه سرماخوردگی باشد و چه کرونا ما از نظر اخلاق پزشکی اجازه نداریم نام او را اعلام کنیم. اینکه خود بازیکن و یا باشگاه می‌آیند مصاحبه و اعلام می‌کنند که تست کرونای آن بازیکن مثبت شده موضوع دیگری است. ما به عنوان یک سازمانی که پایبند به اصول اخلاق پزشکی است وظیفه داریم تا آنجا که ممکن است از بازیکن محافظت کرده و نام او را اعلام نکنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار