رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت: مردم افغانستان خواستار صلح با عزت و پایدار با طالبان هستند، اما بیشتر از این نمی‌توانند زیاده‌روی این گروه را تحمل کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در مراسم گرامیداشت از سیزدهمین سالروز شهادت شهید سید مصطفی کاظمی در کابل گفت: همه مردم افغانستان خواستار صلح با عزت و پایدار با طالبان هستند، اما بیشتر از این نمی‌توانند زیاده‌روی این گروه را تحمل کنند.

وی بیان داشت: طالبان با یک باور کاذب وارد گفتگو‌های صلح شده‌اند. آن‌ها اعتماد به نفس کاذب دارد و فکر می‌کند که همه را شکست داده و فاتحانه وارد افغانستان می‌شود.

وی اظهار داشت: ما خواستار صلح هستیم، اما تا زمانی که متحد نشویم و در یک صف قرار نگیریم پروسه صلح نتیجه نمی‌دهد، پروسه صلح زمانی نتیجه خواهد داد که با دید واحد به پیش برویم.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان افزود: «شما طالبان که ۹۰ درصد خاک را گرفته بودید ما تسلیم تان نشدیم حالا فکر می‌کنید تسلیم می‌شویم، اگر صلح می‌خواهید ما واقعا صلح می‌خواهیم و حضورتان به عنوان یک طرف و به شکلی که هستید قبول داریم، شما را نادیده نمی‌گیریم، اما نمی‌شود که شما بکشید و ما سر خم کرده و بگوییم که پروسه صلح خدشه‌دار نشود.»

وی بیان داشت: «دست از این کار‌هایی که می‌کنید و با جریان‌های جدا شده از شما زیر نام داعش دست به کشتار می‌زنید بردارید، داعش در افغانستان جایگاه ندارد، نام فرق کرده، همان کسانی که دیروز جنگ می‌کردند همان کسان باز هم هستند که به خاطر رسیدن به قدرت زیر نام دیگری جنگ می‌کنند و وحشت خلق می‌نمایند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.