مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : به طور میانگین ماهیانه ۲۵ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در استان هزینه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : ۲ هزار و ۲۲۶ بیماران خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام اس و کلیوی تحت پوشش خدمات سازمان بیمه سلامت هستند.

او با بیان اینکه هزینه درمان بیماران خاص بالا است و تأثیر زیادی بر روی اقتصاد خانواده‌هایشان می‌گذارد، گفت : حق بیمه دفترچه این بیماران رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: بالغ بر ۹۵ درصد از هزینه‌های بستری و سرپایی و داروی بیماران خاص از جمله هزینه تزریق خون در بیماران هموفیلی و تالاسمی، هزینه دیالیز در بیماران کلیوی و پیوند کلیه در تعهد این سازمان است.

مظفری گفت: بیش از یک هزار مرکز درمانی (سرپایی و بستری) طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت مسئولیت خدمات رسانی به بیمه شدگان این سازمان در استان کرمانشاه را عهده دار است.

او افزود: بیمه شدگان این سازمان طی پارسال بالغ بر پنج میلیون بار معادل هر یک دقیقه ۱۲ نفر با دفترچه بیمه سلامت به مراکز درمانی در استان مراجعه کرده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.