رییس اتحادیه صنف سنگبری‌های مشهد گفت: شیوع ویروس کرونا و مرگ و میر‌های ناشی از آن هرچند بر افزایش تقاضای سنگ قبر تاثیر گذاشته، اما افزایش قیمت آن ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بهنام بهبودی فرد رییس اتحادیه صنف سنگبری‌های مشهد گفت: قیمت تمام شده سنگ قبر،امسال به علت افزایش دستمزد کارگران، نرخ حمل و نقل و مولفه‌های دیگر نسبت به پارسال ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: این در حالی است که سود فروش سنگ قبر در مقایسه با پارسال کاهش نیز داشته است.

رییس اتحادیه صنف سنگبری‌های مشهد ادامه داد: سنگ قبر شامل دو نوع سنگ سفید مرمر و سنگ سیاه گرانیت است که سنگ گرانیت از استان اصفهان و سنگ مرمر نیز از هرات تامین می‌گردد و محل تامین هیچ یک از آن‌ها داخل مشهد نیست.

بهبودی بیان کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد مواد و ابزار فرآوری سنگ برای مناسب سازی آن به منظور استفاده به عنوان لوح قبر، وارداتی است و قیمت آن‌ها متناسب با افزایش نرخ ارز، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

او تصریح کرد: از سوی دیگر دستمزد کارگر ۲.۵ برابر شده و اجاره بهای واحد تجاری نیز رشد چشمگیر داشته است لذا در مجموع هزینه‌های سنگ تراش یا سنگ بر، افزایش یافته و سنگ قبر گران شده است.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.