سرپرست شهرداری مهاباد از زنده‌گیری و عقیم سازی ۹۰ قلاده سگ بلاصاحب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کریم محمدنژاد سرپرست شهرداری مهاباد اظهار کرد: در چند هفته اخیر نزدیک به ۹۰ قلاده سگ بلاصاحب از محلات مختلف سطح شهر جمع‌آوری شده است.

محمد نژاد افزود: حدود ۱۲ قلاده سگ نیز بدلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف در این مدت در کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب تلف شده‌اند.

سرپرست شهرداری مهاباد از انجام یک دوره عقیم سازی برای تعدادی از سگ‌های کمپ نگهداری خبر داد و گفت: روند عقیم سازی زمان بر است و نزدیک به ۲ هفته طول می‌کشد، از طرفی برای اینکه امورات بصورت استاندارد و اصولی پیش برود در زمانبندی مشخصی این اقدامات صورت خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه هزینه عقیم سازی هر قلاده سگ بیش از ۳۰۰ هزار تومان است، افزود: طی نشست‌هایی که با شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد صورت گرفته، مقرر شده که یک دامپزشک برای انجام عقیم‌سازی معرفی شود تا این امر نیز بصورت مستمر انجام بگیرد.

محمدنژاد اضافه کرد: تاکنون نزدیک به ۳۰ قلاده سگ بلاصاحب نیز عقیم سازی شده و در همچنان در کمپ نگهداری تحت مراقبت هستند.

او با مطلوب خواندن روند زنده‌گیری و اجرای طرح ادامه داد: برای اجرای این طرح باید تدابیری درنظر گرفته شود و نیازمند زمان کافی برای هماهنگی و نگهداری است، لذا بصوت تهاجمی نمی‌توان عمل کرد.

سرپرست شهرداری مهاباد در ادامه با اشاره به نقش انجمن خیریه ژین بیان داشت: این انجمن بخشی از اقدامات اجرایی را برعهده گرفته و از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی هزینه‌های تأمین مواد غذایی برای سگ‌های نگهداری شده در کمپ صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.