نورپردازی با فوت و فن‌هایی که خانه را زیبا‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد+ تصاویر

یکی از مسائلی که شاید در مسئله دکوراسیون داخلی برخی آن را دست کم می‌گیرند، نور خانه است.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه قطری العربی الجدید، یکی از مسائلی که ممکن است برخی در دکوراسیون داخلی آن را دست کم بگیرند، نور خانه است. این در حالی است که نور، نقشی اساسی را در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند.

«بارعه الخطیب» مهندس دکوراسیون، مسأله نور در طراحی را به آرایش چهره زنان تشبیه می‌کند که به دلیل اهمیت آن، نیازمند دقت و دانش است. در نتیجه گاه مشاهده می‌شود که اشتباهات فراوانی در این مسأله رخ می‌دهد که نتیجه عکس را در پی دارد.

به گفته این طراح داخلی، نمی‌توان یک خانه زیبا را با عناصر مختلف آن بدون تمرکز بر «نور» که بخش جدایی ناپذیر آن است، طراحی کرد. نور می‌آید تا طراحی خانه با تمامی جزئیاتش کامل شود و بدون نور، در واقع طراحی کامل نیست.

نکاتی برای نورپردازی مناسب در دکوراسیون خانه

نور عنصری در نهایت اهمیت خود در دکوراسیون خانه به شمار می‌رود. بوسیله نور می‌توان روحیه در خانه را – هر چند هم که متراژ خانه باشد- تغییر داد؛ تا جایی که می‌توان با نورپردازی به شیوه‌ای خاص، خانه را بزرگتر از آن مقداری که هست، نشان داد.

حال با توجه به اهمیتی که نورپردازی در دکوراسیون خانه دارد و بحثی در رابطه با آن نیست، بارعه خطیب، مهندس دکوراسیون بر اهمیت تکیه بر نورپردازی به شیوه‌ای هوشمندانه به منظور تحقق نتیجه مطلوب و هدفی که مورد نظر شماست، تأکید دارد.

به طور مثال، در صورتی که مساحت خانه کوچک باشد، باید از نوری مناسب استفاده شود تا آن را بزرگتر جلوه دهد. همچنین می‌توان از «نور مخفی» در سقف خانه استفاده کرد تا ارتفاع مکان بزرگتر جلوه داده شود. ضمن اینکه این کار- و در صورتی که از نور مخفی استفاده شود- مزاحمت بصری نیز ندارد.

نکاتی برای نورپردازی مناسب در دکوراسیون خانه

نکاتی برای نورپردازی مناسب در دکوراسیون خانه

نور پردازی مستقیم و غیر مستقیم

دو نوع نورپردازی وجود دارد: نخست نورپردازی مستقیم و دیگری غیر مستقیم که نوع دوم می‌تواند مخفی باشد و شما می‌توانید به شکلی مناسب از آن برای طراحی استفاده کنید. این طراح داخلی می‌گوید: غالبا از نور پرداری مستقیم از طریق لامپ‌های «اسپات» یا نقطه‌ای برای متمرکز کردن نور در نقاطی مشخص و یا اکسسوار‌های زیبا و یا نیز مکان‌هایی استفاده می‌شود که باید توجه‌ها را بدان جلب و بیشتر به آن اهمیت داد. همچنین از نور مستقیم می‌توان برای روشن کردن دیواری تاریک از طریق نورپردازی بر روی آن استفاده کرد.

نکاتی برای نورپردازی مناسب در دکوراسیون خانه

نکاتی برای نورپردازی مناسب در دکوراسیون خانه

نورپردازی طبیعی و روشنایی داخلی

در عین حال باید به هنگام بررسی نورپردازی، به فرق میان نورپردازی طبیعی و روشنایی داخلی و نیز نقش اساسی که هر کدام در دکوراسیون منزل دارند، اشاره کرد.

به گفته این طراح دکوراسیون منزل، نور طبیعی پیوسته زیباترین شکل نورپردازی در روز به شمار می‌رود؛ به طوری که انرژی و نشاط را در فضا پخش می‌کند. اما در شب طبیعی است که باید تمرکز بر نورپردازی داخلی به شکلی باشد که با سلیقه هر فرد متناسب باشد. به طور مثال نورپردازی در خانه با یک رستوران تفاوت دارد.

نکاتی برای نورپردازی مناسب در دکوراسیون خانه

نورپردازی طبیعی

باید توجه داشت از روشنایی برای هر سبک دکوراسیون نمی‌توان استفاده کرد و هر دکوراسیون، نور پردازی خاص خود را دارد که با توجه به شیوه انجام آن، حال و هوای خاصی را ایجاد می‌کند. اما شیوه انجام هر جور که باشد، مهم آن است که روشنایی، احساس آرامش را به هنگام ورود به یک مکان به انسان القا کند و تأثیر روانی ان مثبت باشد.

اگر طراحی خانه شما به سبک کلاسیک است، پس می‌توان نورپردازی خاصی را درست کرد تا فضایی مناسب آن درست شود. به طور مثال می‌توان از شمعدانی زیبا استفاده کرد تا این سبک کلاسیک در طراحی را در کنار لوکس بودن منعکس کند.

نکاتی برای نورپردازی مناسب در دکوراسیون خانه

همچنین نور گرم که تمایل نور به رنگ زرد است را می‌توان در این موارد بکار گرفت. در چنین موردی، می‌توان دیوار‌ها را با چراغ‌های کلاسیک زیبا برای نورپردازی مناسب تزئین کرد.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۳:۰۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
تو خونه بده من کاخش کنم
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۱:۳۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
خونه بدین خونه چشم نور پردازم می‌خریم
Iran (Islamic Republic of)
من
۲۲:۴۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
چه کارا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
اول به فکر اصل خانه باشید تا نور آن وقت هست
آخرین اخبار