آقای اوباما و روسای BBC و توییتر! چه خبر از انتخابات؟

توییتر طی روز‌های اخیر که انتخابات امریکا وارد فاز نهایی شده و شمارش آرا در جریان است تلاش‌های بسیاری می‌کند تا به ادعای خود مانع از ارائه اطلاعات حاشیه ساز درباره این انتخابات شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، توییتر که پیشتر مدعای جریان آزاد اطلاعات را داشت و حتی کمپین‌های منافقین، از خشن‌ترین گروه‌های تروریستی جهان در این شبکه به راحتی در گردش بود، حالا خود را مسول غربال و پالایش اطلاعات درباره انتخابات آمریکا و حذف برخی توییت‌ها کرده است.


بیشتربخوانید


حساسیت و مدیریت پیام این شبکه اجتماعی امریکایی به اندازه‌ای است که حتی توییت‌های ترامپ رییس جمهور این کشور را هم آنجا که حساسیت برانگیز تشخیص میدهد، برچسب میزند!

همین شبکه‌ی توییتر در سال ۸۸ و فتنه‌ی پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران رفتاری کاملا متفاوت داشت. هیلاری کلینتون وزیر خارجه دولت اوباما در خاطراتش راجع به اینکه چه کار‌هایی برای حمایت از اعتراضات و آشوب‌ها در ایران کرده نوشته بود که توییتر میخواست برای یک سری تعمیرات کارش را متوقف کند، اما از او خواستیم فعلا (بخاطر اثرگذاری بر اعتراضات ایران) این کار خود را به تعویق بیندازد!

فضای سیاسی اجتماعی در انتخابات آمریکا بسیاری از آن‌ها که زمانی همه تلاششان را برای ناآرامی اجتماعی در ایران به کار می‌بستند دچار حیرانی و سرگشتگی کرده است. آن‌ها از یک طرف با اقدامات مضحک و دیکتاتورمنشانه‌ای مانند اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات مواجهند و احتمالاً حمایت‌های پیشین خود از چنین رفتار‌هایی را به یاد می‌آورند، و از سوی دیگر نمی توانند تاثیر این نحو اقدامات را بر اعتراضات اجتماعی کتمان کنند.

بی بی سی هم مانند توییتر در این مخمصه افتاده! و مهمتر از آن اوباماست. او که از رفتار‌های نامزد معترض انتخاباتی در ایران حمایت سنگینی کرده بود، حالا همان رفتار‌ها از ترامپ را محکوم میکند و به همین مناسبت او را دیکتاتور بی فایده می‌خواند!

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.