رئیس اداره امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: همه جناح‌های سیاسی کشور بر روی شهید قاسم سلیمانی اتفاق نظر دارند و این موضوع در روز‌های تشییع پیکر این شهید بزرگوار مشهود بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سردار عبدالله عراقی رئیس اداره امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت و گوی ویژه خبری گفت: شهادت حاج قاسم خون جدیدی در شریان‌های انقلاب جاری ساخت و باعث انسجام، وحدت و یکپارچگی در کشور و همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان شد.

وی به نقش شهید سلیمانی در مدیریت صحنه‌های نبرد با تکفیری‌های داعش در سوریه و عراق اشاره و خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی، نقش بارزی در ساماندهی نیرو‌های مدافع حرم از کشور‌های منطقه از جمله عراق، افغانستان و لبنان داشت.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: شهید سلیمانی صاحب مشی و استراتژی خاص خودش بود و این مشی، الگوی همگان قرار گرفت.

سردار عراقی تصریح کرد: برای شهید سلیمانی، راهبرد همیشه مشخص بود و نیرو‌های چند ملیتی را با استفاده از تاکتیک‌های مختلف، به افق ترسیم شده هدایت می‌کرد.

وی افزود: راهبرد انتقام خون سردار سلیمانی از سوی فرماندهی کل قوا تعیین شده است و انتقام سختی از مسببان شهادت حاج قاسم گرفته خواهد شد.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: با حمله گسترده موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد، هیمنه غرب و آمریکا شکست و در گام بعدی باید آمریکایی‌ها از مناطق و کشور‌های اسلامی خارج شوند.

سردار عراقی با بیان اینکه دفاع مقدس مکتب انسان ساز و نشأت گرفته از مکتب عاشورا بود، گفت: این مکتب برای ما انسان‌هایی را ساخت که تربیت شده مکتب اهل بیت بودند و همواره در حال ایثارگری و گذشتن از جان خود بودند.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس حلال مشکلات کشور است افزود: هر کجا که مکتب دفاع مقدس را الگوی خودمان قرار دهیم بدانیم که مشکلات کشور حل می‌شود.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: نیرو‌های مسلح با تلاش شبانه روزی و رسیدن به توان گسترده موشکی و تسلیحاتی، به اقتدار بازدارنده دست یافته است و دشمن علیرغم اینکه در تمام نقاط اطراف کشورمان پایگاه تاسیس کرده است، اما جرات اقدام نظامی علیه کشورمان را ندارد و بر همین اساس، به استفاده از نیرو‌های تکفیری و اجاره ای، برای ایجاد ناامنی در کشور روی آورده اند.

سردار عراقی گفت: اگر در اقتصاد هم به جای نگاه به غرب از توان و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس استفاده شود، می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی امروز فائق بیاییم.

وی به روز‌های ابتدایی انقلاب اسلامی ایران و درگیر شدن کشور به جنگ ۸ ساله تحمیلی اشاره کرد و افزود: بر اساس اسناد معتبر، جمهوری اسلامی هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و بر اساس قطعنامه ۵۹۸ رژیم صدام متجاوز شناخته شد.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: رژیم بعث خود را برای تصرف تهران آماده کرده بود، اما با دفاع جانانه نیرو‌های مسلح روبه رو شد و شکست سختی را هم تحمل کرد.

سردار عراقی افزود: کشور ما در اوج امنیت داخلی و خارجی قرار دارد و از نظر اشراف اطلاعاتی و حاکمیتی در سطحی قرار داریم که به محض وقوع تهدید امنیتی علیه کشور، بلافاصله نیرو‌های مسلح وارد عمل می‌شوند.

وی به نقش اثرگذار مادران، همسران و دختران در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بانوان کشورمان در کنار تربیت فرزندان مومن و معتقد برای حضور در جبهه با ارسال موادغذایی و البسه به یاری رزمندگان می‌شتافتند.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: رزمندگان قزوینی، همواره در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس، نقش آفرینی می‌کردند و در هر عملیاتی که وارد می‌شدند، ورود آن‌ها سرنوشت عملیات را به نفع نیرو‌های مسلح رقم می‌زد.

سردار عراقی گفت: شهید قاسم سلیمانی، همواره از دلاورمردی‌های مدافعان حرم در سوریه به ویژه رزمندگان قزوینی، به نیکی یاد می‌کردند و از تدبیر رزمندگان استان به ویژه سردار آذربایجانی در جبهه نبرد با تکفیری‌ها قدردانی می‌کردند.

وی افزود: تلاش‌های زیادی برای معرفی دستاورد‌های دفاع مقدس صورت گرفته است، اما باید واقعیت‌های دفاع مقدس را آنطور که صورت گرفته، روایت کنیم.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: سران کشور‌های اسلامی باید به جای تکیه بر آمریکا و غرب و ایجاد تفرقه در میان مسلمانان به عقلانیت برسند و یکدیگر را تکفیر نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار