مدیرعامل یک شرکت پخش دارویی گفت: در تامین داروهای مورد نیاز و تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران کرونایی مشکلی نداریم.

ارسلان کاظم پور مدیرعامل یک شرکت پخش دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر تحریم های ظالمانه آمریکا و غرب بر اقتصاد حوزه سلامت و دارو، اظهار کرد: خوشبختانه به جهت ترازنامه علمی و فنی که در کشور وجود دارد، تحریم آمریکا و غرب روی تولید تاثیر گذار نبوده است و با تلاش و مهارتی که از تولید کنندگان دیده ایم، امید داریم که در تولید داروهای مورد نیاز به مشکل برخورد نکنیم.

او درباره مختل شدن تامین داروهای وارداتی در پی تحریم های ظالمانه آمریکا و غرب، گفت: با تدابیری که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی انجام داده اند در شرایط فعلی مشکل حادی در واردات وجود ندارد و امید داریم که با تامین به موقع ارز، شرکت های وارد کننده دارو بتوانند به موقع نسبت به واردات دارو اقدام و نیاز دارویی کشور را به داروهای وارداتی تامین کنند.

او درباره تامین داروهای خاص در شرایط تحریم اظهار کرد: در شرایط حاضر خوشبختانه مشکل اساسی در تامین داروهای خاص وجود ندارد و تمام نیاز دارویی بیماران خاص تامین می شود و امیدواریم که مورد خاصی در تامین داروهای خاص نباشد.

او درباره تاثیر همه گیری بیماری کرونا در جهان و کشور علاوه بر تحریم در تامین داروهای مورد نیاز و تجهیزات پزشکی گفت: باتوجه به اینکه اکثر داروهایی که در درمان بیماران کرونا تجویز می شود در ایران وجود دارد، بنابراین در تامین داروهای مورد نیاز و تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران کرونایی مشکلی نداریم.

او ادامه داد: امیدواریم همچنان خبرهای خوبی که رسانه ها، تولید کنندگان محترم دارو و وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام می کنند ادامه داشته باشد و داروهای جدید جهت درمان بیماران کرونایی تولید و وارد بازار دارویی کشور شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
مگر نه اینکه هنوز داروی موثری برای کرونا کشف نشده.؟ پس لطفا بفرمایید که دقیقا چه چیزی داره توزیع میشه؟
آخرین اخبار