منابع خبری اعلام کردند جنگنده‌های ائتلاف سعودی صبح امروز نیز مناطق مختلفی از یمن را بمباران کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه المسیره، منابع خبری بامداد امروز، جمعه گزارش دادند جنگنده‌های ائتلاف سعودی در ساعات گذشته مناطق مختلفی از یمن را مورد حملات خود قرار دادند.

بر اساس گزارش شبکه خبری المسیره، جنگنده‌های عربستان مناطقی در استان‌های الحدیده، الجوف، مأرب و مناطق مرزی نجران را در چند نوبت بمباران کردند.

همچنین یگان توپخانه و موشکی عربستان سعودی نیز مناطقی در شهرستان مرزی «شداء» واقع در استان صعده در شمال یمن را نیز هدف حملات خود قرار داد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی همچنین در ادامه نقض آتش بس الحدیده، مناطق مختلفی در این استان را هدف حملات هوایی و توپخانه قرار دادند.

ادامه حملات ائتلاف سعودی در حالی انجام می‌شود که در روز‌های گذشته نیز حملات این ائتلاف به مناطق مختلف یمن افزایش یافته است و در مقابل نیز نیرو‌های یمنی در واکنش به آن، مناطق مختلفی در خاک عربستان را هدف قرار دادند.

گفتنی است عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد، اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک هم پیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران نفر از مردم بی گناه و مظلوم یمن جان خود را از دست داده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی و فقر در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار