سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیانیه‌ای از ادعاهای بدون سند ترامپ درباره تقلب در انتخابات آمریکا انتقاد کرده و او را به سوء استفاده از قدرت متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان امنیت و همکاری اروپا که به عنوان ناظر در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حضور دارد، از اظهارات ترامپ در خصوص وقوع تقلب گسترده در انتخابات و ذکر این مطلب از سوی او که شمارش آراء باید متوقف شود، واکنش نشان داده و اعلام کرده که این دست از اظهارات دموکراسی را در این کشور تضعیف می‌کند. 

در این بیانیه تاکید شده که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تلاش‌های گسترده برای تضعیف اعتماد عمومی لکه‌دار می‌شود. به گفته ناظران اروپایی انتخابات آمریکا در حالی که مردم این کشور آمار خوبی را در مشارکت بر جای گذاشتند، اظهارات رئیس جمهور این کشور  از همان شب انتخابات اعتماد عمومی را زیر سوال برد و از اعتبار انتخابات کاست.

روز چهارشنبه و زمانی که آرا در ایالت‌ها تاثیرگذار همچنان در حال شمارش بود، ترامپ در اظهارنظری تعجب برانگیز خواستار توقف شمارش آراء شد و گفت که آرای پستی نباید در نظر گرفته شود. 

وی همچنین پس از آنکه نتایج انتخابات را در دو ایالت مهم ویسکانسین و پنسیلوانیا واگذار کرد، مدعی تقلب گسترده در انتخابات شد و گفت که این دو ایالت در حال رای جمع کردن برای جو بایدن هستند. بایدن در صورتی که بتواند پیروزی خود در نوادا را مسجل کند، اجازه حضور در کاخ سفید را کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
با اين حرفا نميتونين از تعهدادتون شونه خالي كمين
آخرین اخبار