همایش "مغرب اسلامی، حج و حرمین شریفین" به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و معاونت بین‌الملل بعثه رهبری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  همایش بین‌المللی "مغرب اسلامی، حج و حرمین شریفین"۲۵ دی ماه امسال به همت پژوهشکده حج و زیارت، پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  و معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

مهم ترین محور‌های این همایش عبارت از اهمیت حج و حرمین از دیدگاه مسلمانان مغرب اسلامی با رویکرد تقریبی، احکام و آیین‌های تقریبی حج و حرمین، ظرفیت‌ها و راهکار‌های همکاری مشترک ایران و کشور‌های مغرب اسلامی در چارچوب حج، افق‌های مشترک سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایران و کشور‌های مغرب اسلامی، نقش عالمان و فرهیختگان شمال آفریقا در مقابله با افراط‌گرایی در میان مسلمانان است.

همچنین تلاش‌های وهابیت جهت اثرگذاری بر مسلمانان مغرب اسلامی، تاریخ و فرهنگ حج‌گذاری در مغرب اسلامی، نقش حج و حرمین در تحقق اهداف بین‌المللی بیانیه گام دوم درباره مغرب اسلامی، نقش و تأثیر حج بر روابط و فرهنگ ایران و مغرب اسلامی، از دیگر محور‌های این همایش است.

برای تمامی مقالات پذیرفته‌شده، گواهی صادر و در مجموعه مقالات همایش منتشر خواهند شد و مقالات برگزیده پس از داوری، با امتیاز ISC و به صورت رایگان در نشریه علمی – پژوهشی و نشریه علمی – ترویجی منتشر خواهد شد.

منبع:ایکنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار