عضو کمیسیون آیین‌نامه گفت: طرح شفافیت آرا در کمیسیون تدوین آیین‌نامه به پایان رسیده و اکنون در نوبت صحن مجلس قرار دارد.

انتصابات فرزندان و اقوام درجه یک نمایندگان شفاف می‌شود/طرح شفافیت آرای نمایندگان در نوبت طرح در صحن علنی قرار داردحجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در  گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار کرد: بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی به پایان رسیده و اکنون در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد.

وی افزود: بر اساس طرح مذکور هدایای دریافت، انتصابات فرزندان و اقوام درجه یک، سفرهای خارجی نمایندگان و میزان دریافت حق مأموریت نمایندگان کاملا به صورت شفاف منتشر خواهد شد.

سلیمی بیان کرد: شفافیت در رأی اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی یکی دیگر از محورهای طرح شفافیت آرای نمایندگان است و به‌طور کلی آرا در صحن شفاف می‌شود و نتایج رأی‌گیری در اختیار عمومی مردم قرار می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: تصویب این طرح موجب می‌شود که نمایندگان در اعمال، اقدامات و رأی خود دقت نظر بیشتری داشته باشند.

سلیمی گفت: یکی دیگر از محورهای این طرح اعلام اسامی نمایندگانی است که در رأی‌گیری مشارکت نمی‌کنند و بر اساس طرح مذکور اسامی این نمایندگان منتشر می‌شود که تأثیر مثبتی بر کارآمدی صحن مجلس خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار