هزینه سرویس آزمایشی اینترنت استارلینک مشخص شد

شرکت اسپیس ایکس برای ارائه خدمات اینترنت استارلینک از کاربران ماهیانه ۹۹ دلار دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس فعالیت خود را برای ارائه خدمات به آتش‌نشان‌ها و خلبان‌های ارتش آغاز کرده و حالا کاربران فضای مجازی می‌توانند با پرداخت مبلغی از این سرویس به صورت آزمایشی استفاده کنند.

بر اساس اطلاعاتی که کاربران پس از آزمایش‌ها منتشر کرده‌اند، هزینه استفاده از سرویس مذکور برای یک ماه ۹۹ دلار است. افراد همچنین برای نصب آنتن‌های مخصوص دریافت فرکانس‌های ماهواره‌ای و دیگر خدمات باید مبلغ ۴۹۹ دلار را به شرکت مذکور پرداخت کنند.

شرکت اسپیس ایکس به کاربرانی که تمایل استفاده از سرویس آزمایش استارلینک را داشته‌اند اخطار داده که اتصال آن‌ها به شبکه اینترنتی ممکن است گاهی اوقات قطع شود. با این که برنامه ارائه اینترنت ماهواره‌ای تا پایان امسال تکمیل نمی‌شود اما همان طور که ایلان ماسک وعده داده بود سرعت اتصال این سرویس بین ۵۰ مگابیت و ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است.

جزئیات سرویس اینترنتی استارلینک


بیشتر بخوانید


جزئیات سرویس اینترنتی استارلینک

این سرویس سرعت بیشتر را با نرخ دیرکرد اتصال کمتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. افزایش سرعت و قیمت قابل توجه شرکت استارلینک می‌تواند تفاوت بسیاری را در کشورهای مختلف صورت دهد. بر اساس گزارش‌های سال ۲۰۱۴ کاربران برای برخورداری از اینترنتی با سرعت ۱۵ مگابیت ناچار به پرداخت ۵۰ دلار هزینه ماهیانه بوده‌اند.

این مبلغ در سال ۲۰۲۰ به ۶۰ دلار رسیده است. با توجه به آن که شرکت اسپیس ایکس اینترنت استارلینک را با سرعت ۵۰ الی ۱۵۰ مگابیتی عرضه می‌کند هزینه ۹۹ دلاری به صورت ماهیانه آن چنان زیاد به نظر نمی‌رسد. با این وجود همچنان سوالات بسیاری در رابطه با سرعت و کیفیت اینترنت استارلینک وجود دارد که می‌تواند به کاربران برای انتخاب دقیق‌تر کمک کند. از آن جایی که قیمت اینترنت گوشی‌های همراه در کشورهایی مثل آمریکا کاهش داشته در نتیجه بهتر است شرکت استارلینک نیز تا حد امکان اینترنتی با کیفیت را با هزینه‌ای معقول عرضه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.