رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر خبر داد؛

افزایش ۲ تا ۴ برابری مراجعات متقاضیان انسولین به داروخانه‌های هلال احمر

صفاریه درباره نحوه اختصاص سهمیه انسولین به داروخانه‌های هلال احمر توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن صفاریه رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در خصوص میزان اختصاص انسولین اظهار کرد: داروخانه هلال احمر، یکی از بزرگ‌ترین داروخانه‌های شهر تهران است و جمعیت هلال احمر هم در سطح کشور دارای ۳۷ داروخانه است که امسال در چند ماه گذشته، افزایش ۲ تا ۴ برابری مراجعات به داروخانه‌های هلال احمر را داشته‌ایم که سهمیه اختصاص داده شده به جمعیت هلال احمر از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی است که داروخانه‌های ما را در هر منطقه‌ای پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: این افزایش ۲ تا ۴ برابری مراجعات طبیعتا باید سهمیه ۲ تا ۴ برابری را به همراه داشته باشد که متأسفانه این اتفاق نیفتاده است و با تمامی این تفاسیر، حداکثر توان همکاران من معطوف به مدیریت کردن موضوع است تا بتوانند انسولین را به مصرف کنندگان واقعی برسانند.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: یکی از راهکار‌های مهمی که در این خصوص انجام شده این است که ۹۹ درصد انسولین ما به بیماران از طریق بیمه‌ای کشور و دفترچه‌های بیمه و از طریق تأییدیه آنلاین بیمه‌ها صورت می‌گیرد؛ بنابراین با این استراتژی، خواستیم با هدف تحویل انسولین به مصرف کنندگان واقعی برسیم.

صفاریه گفت: به دنبال این موضوع، انتظار ما این است که افزایش سهمیه داشته باشیم تا بتوانیم پاسخگوی مراجعات باشیم که در این میان، برخی از درخواست‌های ما از طریق نسخ آزاد صورت می‌گیرد که سامانه غذا و داروی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال تهیه برای این منظور هستند که در این صورت، با کد ملی مراجعین می‌توانیم درخواست‌های این گروه را هم همانند مراجعات از طریق دفترچه بیمه پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: جامعه افراد مبتلا به دیابت در کشور تغییری نکرده اند، امّا تفاوت نرخ دارو در کشور ما و همسایه شاید به واسطه انتقال معکوسی که در حال انجام بوده تا حدی موثر بوده‌ است و در واقع، از طریق سامانه‌ای که سازمان غذا و دارو راه اندازی کرده است انتقال دارو تأمین می‌شود و به دست هموطنان خواهد رسید که این کار در حقیقت، قاچاق معکوس انسولین به کشور‌های همسایه است.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در خصوص نحوه توزیع انسولین در کشور افزود: هموطنان می‌توانند با دفترچه بیمه ممهور به مهر پزشک معالج خود، به داروخانه‌ها مراجعه کرده و از طریق سامانه آنلاین، تأییدیه‌ای از نسخه‌ها گرفته می‌شود و عزیزان می‌توانند داروی خود را تحویل بگیرند که امیدواریم با افزایش سهمیه داروخانه‌ها می‌توانیم توزیع ایمنی برای انسولین داشته باشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر زیرساخت و تمهیدات خدمات غیر حضوری به هموطنان نه تنها برای انسولین بلکه برای سایر دارو‌های بیماران خاص نیز اندیشیده شده است، چرا که مراجعان داروخانه‌های هلال احمر، عمدتا مشکلات ضعف ایمنی بدن دارند و یا از گروه‌های پر خطر و مسن هستند که این نوع خدمات برای حفظ سلامتی آن‌ها بسیار مفید است. بنابراین برای این گروه بیماران تمهیدات نرم افزاری و سخت افزاری خوبی صورت گرفته است.

صفاریه تصریح کرد: بخشی از انسولین مورد نیاز کشور تولید داخل و بخشی دیگر وارداتی است که در هر دو زمینه تقویت‌هایی صورت گرفته است، امّا در این میان کنترل قاچاق معکوس و توزیع مناسب در سطح کشور بسیار کمک کننده است و می‌تواند مشکلات مربوطه را حل کند.

وی گفت: در فاصله بین تحویل دارو، زمان‌هایی هم هست که یک یا دو روز انسولین موجود نیست که بلافاصله تأمین می‌شود و در خصوص تأمین دیگر اقلام دارویی و بهداشتی باید گفت که جمعیت هلال احمر کشور هم بخش تولید و هم بخش توزیع اقلام بهداشتی دارد که در داروخانه‌های هلال احمر، محلول ضد عفونی کننده دست و سطوح و ماسک به وفور موجود است که از دو هفته قبل، برای ماسک و از چند ماه گذشته برای ضد عفونی‌های دست تمهیداتی اندیشیده شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار