مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: دو موافقت اصولی برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم گردی در گلمکان و روستای اسجیل چناران صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد طاهریان مقدم مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چناران گفت: اقامتگاه بوم‌گردی متعلق به زهره رکنی با زیربنای ۲۰۰ مترمربع و پنج اتاق در گلمکان قرار دارد، هم‌چنین اقامتگاه بوم گردی متعلق به امیرحسین قدرتی با زیربنای ۳۵۰مترمربع و شش اتاق در روستای اسجیل چناران قرار دارد.

او افزود: تاکنون حدود بیش از چهار میلیارد ریال با آورده سرمایه‌گذار برای بازسازی این اقامتگاه‌ها هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چناران ادامه داد: با راه‌اندازی این دو اقامتگاه بوم‌گردی به‌صورت مستقیم برای چهار نفر و به‌صورت غیر مستقیم برای هشت نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

طاهریان مقدم بیان کرد: گلمکان با توجه به قرارگیری در دامنه کوه‌های بینالود و وجود رودخانه‌های فصلی و دائمی و همچنین چشمه سبز گلمکان پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است.

او تصریح کرد: روستای اسجیل در مسیر جاده گلمکان و در ۴۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد و با دارا بودن بافت قدیمی و پلکانی و همچنین قلعه تاریخی و طبیعت بکر ظرفیت خوبی درزمینهٔ جذب گردشگر و مسافر دارد و وجود اقامتگاه‌های بوم گردی در روستا‌های گردشگری شهرستان می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس داشته باشند.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران تاکید کرد: تاکنون در چناران ۲۵ موافقت‌نامه اولیه بوم گردی صادرشده است که  هفت موافقت‌نامه آن مربوط به گلبهار است.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار