راستاد گفت: توسعه بنادر گردشگری جزء برنامه‌های اصلی سازمان بنادر قرار دارد و تاکنون بندر گردشگری چمخاله رشد ۵۰ درصدی داشته است.

رشد ۵۰ درصدی بندر گردشگری چمخاله/ اعطای تسهیلات برای خرید کشتی‌های مسافری ساخت داخلبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه چندین بار شاهد حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های بندر شهید بهشتی چابهار بوده ایم، گفت: تعدادی از پروژه‌ها  در بندر شهید بهشتی چابهار آغاز و عملیات اجرایی تعدادی از آن‌ها شروع شده و برخی از پروژه‌ها نیز شامل تاسیسات روبنایی و بخشی دیگر شامل پایانه‌های کانتینری می‌شود که در دست ساخت قرار دارند.

او ادامه داد:پروژه ها با تکمیل رو بنا‌ها و تاسیسات مورد نیاز آماده بهره برداری می‌شوند.

راستاد اظهار کرد:روز گذشته و امروز کلنگ زنی ۲۵ پروژه انجام شد و ۴۵۰ میلیارد تومان برای بهره برداری و ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرایی پروژه ها هزینه شده است.

او ادامه داد: این پروژه‌ها در ترافیک دریایی و خدمات دهی مناسب هستند و در ارتقای تجارت دریایی چابهار تاثیر بسیار زیادی دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:کانتینر‌های حاوی میوه‌های صادراتی از بندر چابهار به چین و هند ارسال می شوند.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات چابهار با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریا نوردی و پیمانکاری قرار گاه خاتم الانبیا روز گذشته کلنگ زنی شد و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته تا ۲ سال آینده این پروژه تکمیل می‌شود تا کالای اساسی در یک یا چند بندر متوقف نشود.

راستاد توضیح داد: داشتن سیلو‌های غلات کمک می‌کند تا مدت زمان نگهداری کالا‌های اساسی در بندر افزایش یابد و شاهد بهبود کیفیت عملیات تخلیه کالا‌ها در بندر چابهار خواهیم بود.

وی بیان کرد: اقدامات توسعه‌ای در بندر چابهار در راستای توسعه نقش و جایگاه این بندر صورت می‌گیرد.

فراهم بودن زیر ساخت برای گردشگری دریایی در بندر چابهار به مسقط

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بهبود دسترسی بندر چابهار به پس کرانه و ایجاد کریدور لجستیکی در چابهار انجام شد و با بهبود جاده های دسترسی و اتصال ریل به این بندر میزان بهره وری ارتقا می‌یابد.

مدیر عامل سازمان بنادر تاکید کرد: تسهیلات و مزایای قانونی مناطق آزاد و مناطق اقتصادی برای بنادر تجاری شرایط ویژه‌ای رقم می‌زند و در حال حاضر می‌توان از تمامی مزایای قانونی منطقه آزاد در بندر چابهار بهره برد.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: سازمان بنادر در زمینه گردشگری دریایی و زیر ساخت تجاری برنامه‌های متنوعی در دست اجرا دارد و بندر گردشگری در چمخاله گیلان در دستور کار است و رشد ۵۰ درصدی داشته است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه اسکله‌های شناور برای ناوگان گردشگری و بهبود شرایط فرصت‌های گردشگری بهره برداری شده است، افزود:زیرساخت ها و روبنا‌های گردشگری زیادی در بنادر ساحلی در حال افزایش است.

معاون وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: پایانه مسافری بندر چابهار دریای آماده و تجهیز است پیش از این خط دریایی مسافری چابهار مسقط برقرار بود وکه به دلیل نبود تقاضا و مسافر شرکت کشتیرانی تردد را متوقف کرد.

راستاد توضیح داد: ظرفیت برای برقراری خط مسافری چابهار به عمان و بالعکس وجود دارد و سازمان بنادر بدون اخذ تعرفه‌های بندری خط مسافری دریایی را آماده کند.

راستاد اضافه کرد:همچنین سازمان بنادر آماده اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده برای خرید کشتی مسافری ساخت داخل هست.

او بیان کرد: از بندر چابهار مسیر دریای مسافری و سایرکشور‌های هم جوار قابل راه اندازی است

گفتنی است امروز با حضور وزیر راه وشهرسازی کمربندی بزرگراه لجستیکی بندر تا پلیس راه با حضور وزیر راه وشهرسازی به بهره برداری رسید طول این پروژه ۲۶۰۰ متر بوده و دارای ۲ تا تقاطع غیر هم سطح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار