رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: تسهیلات بانکی از طریق "کشاورز کارت " به کشاورزان خرده مالک استان و زمین‌های خرد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان  روز چهارشنبه با اعلام این خبراظهار کرد: در پی افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی به دلیل نوسانات قیمت ارز، "کشاورز کارت" برای کشاورزان خرده مالک صادر می‌شود.

حسنی اظهار داشت: کشاورزان متقاضی می‌توانند برای دریافت کشاورز کارت به "سامانه سیتا " مراجعه و تقاضای خود را ثبت نمایند.

او افزود: به ازای کشت هر هکتار مزرعه از جمله گندم، جو، کلزا و چغندر٢ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ١۲ درصد به کشاورزان اعطا می‌شود که این تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای یک تا ۱۰ هکتار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان زمان بازپرداخت این تسهیلات را پس از برداشت محصول سال آینده اعلام کرد و گفت: بانک کشاورزی آمادگی لازم جهت اعطای این تسهیلات را دارد و از کشاورزان درخواست می‌شود با استفاده از این ظرفیت، نقدینگی خود را جهت خرید نهاده‌های کشت پاییزه افزایش دهند.

حسنی مقدم در خصوص دغدغه کشاورزان و بدهی آنان به بانک کشاورزی ادامه داد: بدهی گذشته کشاورزان در زمان اعطای تسهیلات در قالب کشاورز کارت محاسبه نمی‌شود چراکه این کارت تنها جهت خرید نهاده‌های کشاورزی از جمله کود، سم و بذر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان وجود دارد، ۱۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی لرستان هستند، ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از این بخش ارتزاق می‌کنند و ارزش افزوده سه میلیون تن محصول تولیدی استان به بیش از هفت هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.