عشق آموزش به دانش‌آموزان، معلمان عنبرآبادی را در تعطیلات کرونایی به مدارس روستا کشاند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در این روز‌ها که خیلی از فعالیت‌ها به دلیل شیوع کرونا تعطیل است؛ اما معلمانی هستند که برای آموزش دانش‌آموزان این سرزمین، ساعت‌ها راه می‌پیمایند و رنج مسیر را به جان می‌خرند تا دانش‌آموزان در روستا‌های مناطق محروم از درس عقب نباشند.

در این روزهای کرونایی که دانش آموزان با فضای مجازی و شبکه شاد و ... به تحصیل علم می پردازند، کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان روستایی رنگ دیگری دارد، دانش‌آموزانی که با کمترین امکانات موجود می‌کوشند به همراه معلمان مطالب گوناگون درسی را به نحو احسن فرا گیرند،؛ اما ضعف ساختار‌ها و دسترسی نداشتن به اینترنت و یا نداشتن گوشی هوشمند به دلیل مشکلات مالی برخورداری برابر فرصت آموزشی را از آنان گرفته و این معلمان خستگی‌ناپذیر عرصه علم و تربیت هستند که عاشقانه پا به میدان گذاشته وبه یاری آن‌ها شتافتند.

جمعی از معلمان مدرسه نمونه رضوان عنبرآباد در طرحی ابتکاری با عنوان معلمان سیار با همکاری آموزش و پرورش شهرستان به‌ صورت داوطلبانه با حضور در روستا‌های شهرستان عنبرآباد به دانش‌آموزانی که به دلیل نبود اینترنت، نداشتن گوشی هوشمند و ... امکان استفاده از آموزش در فضای مجازی را ندارند، ضمن بررسی وضعیت دروس آن ها، اشکالات درسیشان را برطرف می‌کنند.

در اولین روز از اجرای طرح معلمان سیار، معلمان مدرسه نمونه رضوان عنبرآباد به همراه مدیر و معاون مدرسه به یکی از روستا‌های بخش جبالبارز جنوبی رفتند و با تشکیل کلاس‌های درس در روستا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به آموزش پرداختند.

دانش‌آموزان این روستا که اکثریت آن‌ها به دلیل نبود اینترنت در روستا و یا نداشتن گوشی هوشمند هفته‌ها بود، نتوانسته بودند در کلاس درس شرکت کنند و از درس عقب‌مانده بودند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌داد، ضمن قدردانی از حضور معلمان شهر عنبرآباد گفتند: ما چند هفته‌ای بود به دلایلی از جمله: نبود اینترنت و نداشتن گوشی نتوانسته بودیم در کلاس‌های درس غیرحضوری شرکت کنیم، امروز معلمان عنبرآباد با تشکیل کلاس درس، عقب‌ماندگی‌های ما را جبران کردند و ما به چنین معلمانی افتخار می‌کنیم که در این شرایط بیماری کرونا باز هم ما را تنها نگذاشتند.

هیچ توقعی از کسی نداریم/ خدمت به دانش‌آموزان توفیق الهی است

در طرح معلمان سیار در روستاهای محروم، آموزگاران به روستا‌ها می‌آیند و دانش‌آموزانی که خانواده‌هایشان رضایت بدهند در کلاس‌های درس حضوری شرکت می‌کنند و در این طرح تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به بهترین نحو ممکن رعایت می‌شود.

خانم امیری از جمله معلمانی که در این طرح شرکت کرده، گفت: با توجه به شرایط کنونی که در تمام دنیا حاکم شده و به تبع آن ما هم جدا از آن نیستیم، باید دست به دست هم داده تا در زمینه آموزش بتوانیم با پیشبرد اهداف؛ حتی در شرایط سخت کرونایی اقداماتی انجام بدهیم.

او بیان کرد: خیلی از دانش‌آموزان روستا به دلیل نبود آنتن‌دهی تلفن و اینترنت، امکان استفاده از برنامه‌هایی مانند شاد برایشان فراهم نیست و ما تصمیم گرفتیم تا زمانی که مدارس تعطیل هستند از شهر به روستا‌ها برویم و به‌ طور حضوری مشکلات دانش‌آموزان را برطرف کنیم و هیچ توقعی از کسی نداریم و خدمت به دانش‌آموزان را سعادت و توفیق الهی برای خود می‌دانم.

حسین سالاری ده‌شیخ، مدیر آموزش پرورش عنبرآباد در حاشیه بازدید از اجرای طرح معلمان سیار در روستاهای محروم گفت: این طرح ابتکاری معلمان سیار به پیشنهاد خود معلمان و با همکاری آموزش و پرورش عنبرآباد آغاز شده است.

او بیان داشت: در این طرح معلمان به‌ صورت داوطلبانه در روستا‌ها حاضر می‌شوند و برای دانش‌آموزانی که امکانات برگزاری کلاس‌های غیرحضوری برای آن‌ها مقدور نبوده، دروس را تدریس و اشکالات درسیشان را برطرف می کنند. 

سالاری بیان کرد: در حال حاضر، ۶ نفر از معلمان به همراه مدیر و معاون مدرسه نمونه رضوان در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهر عنبرآباد در یک مدرسه روستایی حاضر شدند و به دانش‌آموزان دروس عربی، ریاضی، زبان و ... را به‌صورت حضوری آموزش دادند.

او بیان داشت: در شهرستان عنبرآباد ۱۶ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که حدود ۳۵ درصد این دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند و ... هستند و نمی توانند به‌صورت غیرحضوری آموزش ببینند.

مدیر آموزش پرورش عنبرآباد بیان کرد: امروز شاهد برگزاری طرح معلمان سیار هستیم که در این طرح، معلمان به روستا‌ها می‌آیند و دانش‌آموزانی که خانواده‌هایشان رضایت بدهند در این کلاس‌های درس شرکت می‌کنند.

او  با بیان اینکه در این طرح تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به بهترین نحو ممکن رعایت می‌شود، افزود: کلاس‌هایی که در روستا برگزار می‌شود زیر پنج نفر هستند و ما هم امروز از نحوه اجرای این طرح بازدید داشتیم که خوشبختانه روند مطلوب بود و امیدواریم بتوانیم این طرح را گسترش دهیم.

سالاری با بیان اینکه معلمان قبل از حضور در روستا اطلاع رسانی می‌کنند تا دانش‌آموزانی که تمایل دارند در دو بازده زمانی در مدارس مجاورت روستا شرکت کنند، بیان کرد: در اولین روز ۵۰ نفر از دانش‌آموز به‌ صورت شیفتی در مدرسه حاضر شدند و معلمان کلاس درس حضوری تشکیل دادند و اشکالات دانش‌آموزان برطرف شد.

او با بیان اینکه با توجه به اینکه دانش‌آموزان زیادی داریم که خانواده‌های آن‌ها به دلیل نداشتن وضعیت مالی مناسب توان تهیه گوشی هوشمند برای فرزندانشان را ندارند و از طرفی  مدارس ما هم به دلیل مشکلات اقتصادی وضعیت مالی خوبی ندارند، گفت: از خیرانی که تمایل دارند در حوزه آموزش و پرورش فعالیت کنند، می خواهیم در این اقدام خیر مشارکت داشته  باشند. 

 مدیر آموزش پرورش عنبرآباد از اقدامات داوطلبانه معلمان در طرح معلمان سیار در روستاهای محروم قدردانی کرد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.