مهاجر گفت: رصد سازمان حمایت نشان می‌دهد کمبودی در صنعت سلولوزی نیست بلکه سودجویانی که عرضه را کاهش می‌دهند باعث افزایش تقاضا در بازار شده اند.

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهاجر نایب رئیس انجمن صنایع سلولزی ایران در جلسه‌ای که با وزیر صمت داشتیم مشکلاتی که سر راه صنعت سلولوزی کشور بوده و هست و تا حدودی به تحریم‌ها و مشکلات ارزی مربوط می‌شود، بررسی شد. صنعت سلولوزی ظرفیت تولید بیش از مصرف کشور را دارد و مشکل کمبود در بازار نیست.

مهاجر بیان کرد: رصد سازمان حمایت نشان می‌دهد کمبودی در بازار نیست بلکه سودجویانی که عرضه را کاهش می‌دهند باعث افزایش تقاضا در بازار شده اند و در نهایت باعث ایجاد اختلال در سطح عرضه می‌شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تولید کنندگان داخلی هم قیمت محصولات خود را با توجه به افزایش قیمت ارز نیمایی زیر نظر سازمان حمایت و با حداقل میزان ممکن افزایش خواهند داد. اگر افزایش قیمت نامعمولی وجود داشته باشد سازمان حمایت ورود کرده و برخورد خواهد کرد.

او تصریح کرد: حدود ۶۷ درصد از مواد اولیه تولید پوشک، وارداتی است که از کشور‌هایی مثل اسکاندیناوی و آمریکای شمالی تامین می‌شود. مواد دیگری هم وجود دارد که ۱۰۰ درصد وارداتی بوده و وابستگی زیادی به نرخ ارز دارند. حداقل کار ممکن کاهش میزان سود تولید است که انجام شده است. مواد اولیه داخلی هم از طریق بورس خریداری شده و در چند مدت اخیر افزایش قیمت زیادی داشته است.

نایب رئیس انجمن صنایع سلولزی ایران گفت: منابع چوب محدود کشور ما توان تامین نیاز تولید را ندارند. مقرر شد تولید کنندگان حوزه پوشک از ارز متقاضی استفاده کرده و با افزایش میزان تولید هزینه تمام شده این محصول را به حداقل برسانند. بهبود روند ترخیص آغاز شده و به زودی روند تولید افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار