مشاور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کانون‌های سلامت در محله‌های مختلف شهر برای حفاظت از محله خود در برابر کرونا از هفته آینده شروع به کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد حسن لطفی مشاور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اهمیت مساله پیشگیری در شرایط فعلی گفت: مجامع بین المللی در دسته بندی تامین سلامت مردم معتقدند ۳۰ تا ۳۵ درصد نقش مردم، ۴۵ درصد برنامه ریزی حاکمیت و ۲۰ الی ۲۵ درصد سهم نظام سلامت موثر است اما اکنون در کشور، مراکز درمانی بیشترین فشار‌ها را متحمل می‌شود.

مسئول امور خیرین و سمن‌ها بیان کرد: با توجه به نیاز به تغییر شرایط فعلی، در هفته پیش رو طرح محله محوری برای مهار کرونا اجرایی می‌شود که در بسیاری از کشور‌ها نیز عملیاتی شده است.

او در ادامه گفت: کانون سلامت محلات در هر منطقه‌ای که شهرداری مشخص می کند،  ۳۰ خانوار شامل ۱۰۰ الی ۱۲۰ نفر را پوشش می‌دهد و وظیفه آن حراست از سلامت افراد و قرنطینه مبتلایان است.

لطفی دیگر وظایف این کانون‌ها را بر طرف کردن نیاز‌های مبتلایان همچون خرید یا ارتباط با مراکز درمانی دانست.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: همراهی مردم در فرایند همه گیری کرونا شامل دو جزء است. یکی همراهی در تهیه لوازم که بسیار چشمگیر بوده، اما جزء دوم که مورد انتظار است، رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی است که متاسفانه احصا نشده است.

گفتنی است تاکنون حدود ۳۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان سهم خیرین مردمی در خرید لوازم و تجهیز مراکز درمانی در استان بوده است، اما سوالی که همچنان نا گفته باقی مانده آن است که تا کی می‌توان بیمارستان‌ها را تجهیز کرد و کادر درمان خسته را پای کار آورد؟

لطفی در پایان اظهار داشت: اطلاع از شرایط، کافی نیست. ما باید به این باور برسیم که شرط مهار کرونا رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی است، در حالی که اگر برنامه‌ای برای تغییر نداشته باشیم ماه‌های بسیار سختی را پیش رو داریم.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.