استاندار قم امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران اعلام کرد: محدودیت‌های کرونایی قم در هفته آینده نیز اعمال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست، استاندار قم روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری  از ادامه محدودیت های کرونایی قم در هفته آینده خبر داد و گفت: برگزاری هرگونه مراسم و تجمعی در قم همچنان ممنوع است.

او  افزود: ادای نماز‌های یومیه صحن‌های روباز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) مجاز است.

سرمست با بیان این که رستوران‌ها، کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی و ... هم فقط با یک‌سوم ظرفیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند،عنوان کرد: محدودیت‌های هفته گذشته در رابطه با مراکز آموزشی، ورزشی، مراکز تفریحی و ... تا پایان هفته آینده تداوم خواهد داشت.

استاندار قم بیان کرد: ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از شهر قم تا عصر روز جمعه این هفته ادامه خواهد یافت.

او با انتقاد از وضعیت تجمع در مطب‌های درمانی، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم باید چاره‌ای برای وضعیت شلوغی در مطب‌ها بیندیشد؛ برخی از پزشکان برای به رخ کشیدن مهارت و حجم مراجعه مردم به آن ها عادت کرده‌اند که بیماران را در پشت مطب‌های خود منتظر نگه‌ دارند.

سرمست در ادامه تصریح کرد: میزان تحقق دولت الکترونیک در تمام دستگاه‌های اجرایی قم بر مبنای خود اظهاری آن‌ها باید طی چند ماه آینده به‌صورت دقیق مشخص شود و راستی آزمایی هم از آن انجام بگیرد.

استاندار قم با اشاره به این که یکی از فرصت‌های کرونا در قم، تقویت دولت الکترونیک و کاهش بار مراجعه مردم به دستگاه‌های دولتی است، گفت: برای تحقق دولت الکترونیک باید آموزش‌های لازم دولت الکترونیک به مردم ارائه شود.

او گفت: با دستگاه‌هایی که در رابطه با تحقق دولت الکترونیک کوتاهی داشته باشند، برخورد خواهد شد.

سرمست همچنین با اشاره به آغاز امتحانات مستمر مدارس قم در۲۴ آبان، گفت: اولویت قم در این زمینه همچنان آموزش‌های غیرحضوری است و برگزاری حضوری این آزمون نیازمند نظر مساعد ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار