نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت گردشگری می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری اردبیل گفت: با توجه به موقعیت استان اردبیل و ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که در منطقه وجود دارد صنعت گردشگری می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان داشته باشد.

او افزود: در راستای حمایت از فعالان این حوزه تقریبا هر ماه جلسه ویژه بررسی مسائل و مشکلات را برگزار کرده‌ایم و این جلسات نتایج خوبی نیز داشته است که تداوم این امر از برنامه‌های پیش رو است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تلاش داریم دغدغه‌های سرمایه‌گذاران را در بخش گردشگری استان مرتفع کنیم و در این زمینه پیگیری‌های لازم را به شکل مستمر انجام می‌دهیم.

نیکزاد با اشاره به ارائه برخی پیشنهادات از سوی فعالان گردشگری استان در راستای رونق این صنعت در منطقه تصریح کرد: پیشنهادات بسیار خوبی که در جلسه مطرح شد بعد از بحران کرونا پیگیری و عملیاتی خواهیم کرد.

نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه گردشگری اردبیل و سرعین جزو آسیب دیده‌ترین بخش‌ها از کرونا در کشور است تلاش ویژه‌ای برای حمایت از سرمایه‌گذاران از آغاز درگیری با این بحران را انجام داده‌ایم به‌نحوی که چندین جلسه با وزیر میراث‌فرهنگی و حتی در مجلس با نمایندگان کمسیون‌های مختلف تشکیل و در نهایت مجموعه‌ای از پیشنهادات حمایتی را تنظیم و به وزارتخانه ارسال کردیم که با پیگیری وزیر محترم در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید و امیدواریم بخشی از مشکلات عزیزان را مرتفع کند.

او افزود: تا کنون حدود ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به متقاضیان گردشگری پرداخت شده که البته با توجه به میزان خسارت این بخش این رقم را بسیار کم می‌دانیم و رایزنی خود را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داده‌ایم تا روند اعطای وام به سرمایه‌گذاران گردشگری تسهیل و مبالغ نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.