رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه مردم باید از برگزاری مهمانی‌های خانوادگی خودداری کنند، بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در منزل تأکید کرد.

علی اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: شهرستان جیرفت، مرکز منطقه جنوب کرمان است و ابتدا بیماران به مرکز بستری بیمارستان امام خمینی جیرفت مراجعه می‌کنند، لذا تعداد مبتلایان زیاد است و این آمار در شهرستان ثبت می‌شود.

او با اشاره به وضعیت نگران کننده جنوب کرمان در بحث کرونا از مردم خواست: از برگزاری مراسم‌ عزا و عروسی جدا خود داری کنند و تحت هیچ شرایطی تجمعی ایجاد نشود.

او افزود: البته محدودیت‌هایی از جمله تعطیلی تالار‌ها در سطح شهر اعمال شده است.

مکارم با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در منزل و بیرون از منزل و محل کار تصریح کرد: ممکن است یک فرد ناقل در هر خانواده‌ای وجود داشته باشد، لذا مردم باید از برگزاری مهمانی‌های خانوادگی خودداری کرده، در منازل هم فاصله‌های اجتماعی رعایت شود و استفاده از ماسک در منزل نیز توصیه می‌شود.

مکارم بیان داشت: در صورت وجود  فرد مبتلا به کرونا در منزل، باید نکات بهداشتی کاملا رعایت و ضمن فاصله گذاری، برای فرد بیمار اتاق مجزا درنظر گرفته شود.

او با بیان اینکه مردم باید بدانند بیماری کرونا درمان ندارد، افزود: افراد مبتلا به دیابت، افرادی که سابقه بیماری قلبی عروقی دارند، خانم‌های باردار و مادرانی که فرزندشان به تازگی متولد شده است و تمام افرادی که بیماری خاص و زمینه‌ای دارند در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، پس توصیه می‌شود خانواده‌ها بیشتر رعایت کنند و مراقبت از این افراد را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تاکید بر اینکه مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: از مسافرت‌های غیر ضروری امتناع شود و شست شوی مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک حتما صورت پذیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.