در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات مشارکت مردم در مرحله اول و دوم رزمایش ایران همدل

معاون اداری-مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره جزئیات اجرای مرحله اول و دوم رزمایش ایران همدل توضیحاتی داد.

مجید باجلان معاون اداری-مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بیانات مقام معظم رهبری رزمایش‌هایی در راستای همدلی، مواسات و کمک مومنانه اجرا شد.

او با بیان اینکه بعد از این فرمایشات تمامی دستگاه‌ها و مسئولان پای کار آمدند، گفت: کمیته امداد یکی از نهاد‌هایی است که مأموریت اصلیش کمک به نیازمندان با حفظ کرامت آن‌ها است.

باجلان گفت: با هماهنگی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ... پویشی تحت عنوان پویش ایران همدل در اولین رزمایش رقم خورد. پویش ایران همدل با دستور کار اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان آغاز شد و در این ماه با توجه به فشار‌های اقتصادی اطعام و ارزاق را به سفره نیازمندان رساندیم.

معاون اداری-مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: رزمایش دوم ایران همدل مصادف با عید غدیر خم آغاز شد و نهضت تعاون و همدلی ادامه دار شد.

باجلان با بیان اینکه کمیته امداد در مرحله دوم پویش ایران همدل با طرح‌های اطعام حسینی و احسان حسینی وارد عمل شد، گفت: با توجه به محدودیت‌های بهداشتی موجود در کشور نذورات مردم در ماه‌های محرم و صفر در سراسر کشور جمع آوری شد و غذا‌های گرم برای نیازمندان طبخ شد.

او تصریح کرد: در مناطق صعب العبور و مرزی هم در قالب طرح احسان حسینی بسته‌های غذایی ارسال شد، ادامه داد: ما در اطعام مهدوی طبخ حدود ۱۲ میلیون غذا و توزیع ۲ میلیون بسته غذایی را در دستور کار قرار دادیم، همچنین در طرح اطعام حسینی حدود ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار غذا تهیه شد و یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسته غذایی در قالب احسان حسینی توزیع شد.

باجلان ادامه داد: در مجموع رزمایش ایران همدل یک و ایران همدل دو، ۲۷ میلیون پرس غذای گرم طبخ و میان نیازمندان توزیع شد، همچنین ۴ میلیون بسته غذایی به دست نیازمندان رسید.

معاون اداری- مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: ارزش بسته‌ها و غذا‌های توزیع شده در این دو مرحله هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

او با بیان اینکه در این رزمایش ریالی از منابع خود کمیته امداد هزینه نشد، افزود: ویژگی این طرح مردمی بودن و استفاده از نذورات آن‌ها است.

باجلان با بیان اینکه در این رزمایش کمک‌های نهادهایی چون بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ... را داشتیم، گفت: بنیاد مستضعفان در بحران کرونا ۷۰۰ میلیارد تومان خارج از کمک‌های مردمی به کمیته امداد کمک کرد که به دست نیازمندان رسید.

او با بیان اینکه در این مدت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تهیه بسته‌های بهداشتی و جهیزیه نیازمندان به ما کمک کردند، افزود: در طرح همبازی که در راستای جشن عاطفه‌ها صورت گرفت، بین ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد.

معاون اداری- مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه بنیاد مستضعفان ۱۰ هزار جهیزیه به نیازمندان کمیته امداد اهدا کرد، افزود: قرارداد خرید ۵۰ هزار تبلت برای دانش آموزان و دانشجویان نیازمند منعقد شد که در حال حاضر با همراهی مردم قرارداد خرید ۵۰ هزار تبلت دیگر نیز منعقد می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود برای واردات برخی از قطعات تولید تبلت‌های داخلی، شرکت طرف قرارداد تمامی سعی خود را می‌کند که قطعات را وارد کند.

باجلان با بیان اینکه توزیع تبلت میان دانش آموزان نیازمند از هفته گذشته آغاز شده است، ادامه داد: هدف گذاری مرحله سوم پویش ایران همدل بر روی درمان، اشتغال و جهیزیه است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار