مدیر جهاد کشاورزی هشترود با اشاره به رواج کاشت گوجی بری به عنوان میوه‌ای با کاربری دارویی در این شهرستان گفت: پیش‌بینی می شود که امسال چهار تن از این محصول از باغات این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، احمدی  مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: درخت گوجی بری ۲ سال پیش برای اولین بار در آذربایجان شرقی به صورت گلخانه‌ای و پایلوت در هشترود کاشته شد و فروردین امسال به شکل باغ و در محوطه باز کاشته شد و محصول خوبی نسبت به سایر درختچه‌های موجود در کشور دارد.

او گفت: گوجی بری بومی آسیا بوده و در کشور ما نیز خاستگاه اصلی این گیاه برخی مناطق شمالی می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: این گیاه در سال ۹۷ برای اولین بار در هشترود با همکاری یک شرکت ترکیه‌ای به تعداد ۶ هزار اصله نهال به روستای ارقنه آورده شد و پس از سپری شدن دوره قرنطینه در گلخانه شخصی تعداد ۴ هزار اصله بارور آن به مساحت ۱.۵ هکتار کشت شد.

او با بیان اینکه این گیاه جزو گیاهان دارویی محسوب می‌شود، افزود: خواص این گیاه شامل تقویت سیستم ایمنی بدن، لاغری و کاهش وزن، کاهش قند خون، کاهش چربی خون، درمان کبد و سلامت قلب است.

احمدی گفت: این گیاه در همان ابتدای کشت شروع به گلدهی نموده و به طور میانگین هر درخت یک کیلو میوه می‌دهد و اوج باردهی بعد از سال چهارم است که بیش از ۲۰ کیلو میوه می‌توان از هر درخت برداشت کرد.

او گفت: میوه آن بصورت تازه خوری و خشکبار مصرف می‌شود.

احمدی افزود: گلدهی از گوجی بری از بهار شروع و تا آخر فصل ادامه دارد و چندین نوبت برداشت شده و فاصله برداشت ۱۵ روز تا یک ماه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.