شهرداری خوی به فیلم منتشر شده در فضای مجازی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، به اطلاع شهروندان، فعالین فرهنگی و رسانه‌ای در خصوص رویداد روز دهم آبان ماه و اقدامات ستاد پیشگیری از تخلفات ساختمانی شهرداری که در فضای مجازی انتشار یافته میرساند، توجه به قانون همواره مهمترین شاخصه زندگی شهروندی و اصول مدیریت شهری است.

همانگونه که در چهارچوب ضوابط و قوانین شهرداری و شهرسازی، پروانه‌های ساختمانی برای شهروندان صادر میگردد طبیعتا شهروندان گرامی نیز می‌بایست بر اساس همان پروانه صادره نسبت به ساخت و ساز اقدام نمایند.

بروز تخلفات ساختمانی میتواند زمینه ساز مشکلات متعدد برای خود شهروندان، عدم احترام به حقوق شهروندی دیگران و عدم توجه به اصول شهرسازی باشد.

بر همین اساس ستاد پیشگیری از تخلفات ساختمانی طبق قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها که شهرداری مکلف به توقف عملیات و جلوگیری از تخلفات ساختمانی است، نسبت به جلوگیری از احداث غیرمجاز و غیرقانونی ساختمان پرداخته و در واقع بعنوان مدافع حقوق سایر شهروندان اقدام نمایند.

در خصوص اتاقات رخ داده در ساختمان آقای آسبان نیز، که هم در سطح و هم در تعداد طبقات تخلف صورت گرفته و علاوه بر طبقات مجاز یک طبقه مازاد بر تعداد طبقات پروانه ساختمانی را احداث و طبقه دوم را نیز در دست اجرا داشته است.

نیرو‌های ستاد پیشگیری از تخلفات ساختمانی بر حسب وظیفه ذاتی خود، پس از اعلام چندین باره و صدور اخطاریه‌های لازم به مالک ساختمان، نسبت به جلوگیری از ادامه روند تخلفات و توقف عملیات اقدام نموده و علیرغم حضور مالک ساختمان مذکوره یکی از کارگران به تحریک مالک ساختمان نسبت به آغاز درگیری فیزیکی با نیرو‌های ستاد پیشگیری اقدام و چهار نفر از اعضا ستاد را مورد ضرب و شتم قرار داده و صدمات جسمی متعددی برای مشارالیهم وارد ساخته و در عین حال وی هیچگونه مسئولیتی در خصوص پاسخگوئی به تخلفات صورت گرفته نداشته و در این ملک ذینفع نبوده متاسفانه اذهان عمومی را تشویش نموده است.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طاها عظیم زاده
۲۳:۵۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
بنده از شاهدان ماجرا بوده ام.کارگر ناشنوای بیچاره برای میانجی گری بین ماموران شهرداری و صاحب ساختمان وارد می‌شود.اما با توهین و تهدید مواجه می‌شود و سپس درگیری بین آن ها صورت می‌گیرد که چندین نفری بر سر یک فرد ناشنوا حمله ور می‌شوند.بنده از شما که این خبر رو منتشر کرده این،۲ تا سوال دارم.
۱)در کجای قانون ذکر شده که ماموران اجازه ضرب و شتم مجرم(که اصلا ایشان نبودند)را دارند؟؟؟
۲)اصلا فرض بر اینکه مقصر این کارگر ناشنوا است.آیا صحیح هست که چندین نفری اینگونه یک فرد ناشنوا را راهی بیمارستان کنند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
قنبر صداقت
۲۳:۱۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
برفرض درست که ساختمان غیر قانونی است آیا مامورین شهرداری حق درگیری و این که با سنگ بر سر کارگر کوبیدن را حق خود میدانند لطفا فیلم در گیری را کامل ببینید بعد منصفانه قضاوت بکنید چه کسانی درگیری را شروع کردند ؟و چه کسی مورد ضرب وشتم قرار گرفته و در بیمارستان بستری شده است؟
Iran (Islamic Republic of)
خویی
۲۲:۰۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سلام. شهرداری اشتباه میکند به روی کارگر دست میکند و ضرب و شتم میکند. گیرم که ساخت غیرقانونی هس، زدن افراد تو ماموران شهرداری چه توجیهی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
شهروند خویی
۲۰:۲۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
دروغ محضه
خبرنگار گرامی تا جایی که من میدونم از دو طرف قضیه گزارش میگیرن مصاحبه میکنن
معلومه شهرداری تعصب نیرو هاشو به یه کارگر کم شنوای ساده نمیده.
برید اسم حسین سیفلو (کارگر ضرب و شتم شده) رو از کشتی گیران ناشنوا بپرسید.
Germany
H.l
۲۰:۰۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
چرا هیچ اشاره ای به زدن ۶نفر به یک نفر نمیگید ؟ سنگ زدن تو سرش نمیگید ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
کاش یک بار هم با خود کارگر بیچاره که حدود سه روز در بیمارستان بستری بود مصاحبه می کردید تا حداقل با یک طرف دعوا مصاحبه نکرده باشید.