رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، حدود ۴۵ هزار نمونه گیری در چهارمحال و بختیاری انجام شده است که بیش از سه هزار مورد آن مثبت گزارش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: روزانه به طور میانگین ۵۰۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام می‌شود که نسبت به ماه‌های گذشته آمار قابل توجهی است.

او افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در حدود ۴۵ هزار نمونه گیری در استان انجام شده است که بیش از سه هزار مورد آن مثبت گزارش شده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی همچنین از فوت ۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اضافه کرد: تعداد فوتی‌های استان از ابتدا تاکنون به ۴۴۴ نفر رسیده است.

او کنترل شیوع کرونا در این استان را همراه با دو چالش دانست و ادامه داد: چالش نخست دورهمی‌های خانوادگی و گردش فامیلی ویروس کرونا است که با وجود تاکیدات بسیار همچنان مورد بی‌توجهی مردم است.

شیرانی گفت: چالش دیگر بی‌توجهی به قرنطینه خانگی افراد بیمار بدون علامت و یا کم‌علامت است، این افراد در حالی که از بیماری خود آگاه هستند، اما نسبت به خود قرنطینه گی بی توجهی می‌کنند.

او هرگونه علائم سرماخوردگی را به منزله ابتلا به ویروس کرونا قلمداد کرد و افزود: افرادی که با علائمی از جمله تنگی نفس، بدن درد، کوفتگی بدن، مشکلات گوارشی و تهوع و استفراغ روبرو شوند باید فرض را بر ابتلا به کرونا قرار دهند و خود را قرنطینه خانگی کنند.

شیرانی با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا و تکمیل ظرفیت بخش‌های کرونا مراکز درمانی این استان، اظهار داشت: یک طبقه از بیمارستان کاشانی شهرکرد تخلیه شده تا در صورت نیاز به بیماران کرونایی اختصاص یابد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار