ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از امروز آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ۹ آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و ۱۸۹ هزار نفر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شدند.

پذیرفته شدگان برای اطلاع از نحوه ثبت نام، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام می توانند از امروز، چهارشنبه ۱۴ آبان به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

عدم ‌اقدام به موقع پذیرفته شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی آن‌ها از تحصیل تلقی خواهد شد.

متقاضیانی که هم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد قرار گرفته باشند فقط می‌توانند در یک رشته ثبت‌نام کنند و مجاز به ثبت نام در دو رشته و دانشگاه نیستند.

 آن‌ دسته از متقاضیانی که در مرحله اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (در تاریخ ۹۹/۰۷/۲۴) در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند و هم اکنون نیز در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون قرار دارند، باید از دو رشته قبولی اعلام شده یکی را به دلخواه انتخاب و در آن رشته ثبت‌نام و به تحصیل بپردازند و ثبت‌نام در یک رشته تحصیلی به منزله انصراف از رشته دیگر تلقی خواهد شد.

متقاضیانی که در ردیف قبول شدگان نهایی مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (رشته‌های بدون آزمون) قرار گرفته‌اند، چنانچه در ردیف قبول شدگان رشته‌های با آزمون نیز هستند، و تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون را دارند، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون هستند.

با توجه به برگزاری امتحانات جبرانی دوره پیش‌دانشگاهی (برای نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا پایه دوازدهم (برای نظام آموزشی ۳-۳-۶) در شهریور، در صورتیکه پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام موفق به ارائه گواهی پیش‌دانشگاهی و یا گواهی پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه (نظام آموزشی ۳-۳-۶) نشوند،  لازم است تعهدی مبنی بر ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ ۹۹/۰۷/۳۰ در دانشگاه محل قبولی دهند، زیرا در صورت عدم ارائه گواهی مذکور تا تاریخ ۹۹/۰۷/۳۰ قبولی آنان لغو می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام من تو کارنامه سبز رشته دلخواهم قبول شدم ایا میتونم همونو برم یا فقط همون رشته اصلی ک قبول شدمو باید برم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
همشون پیام نور آزاد بی کنکور و.. باده هزارتجربی کجا قبول شدیم این شده قبولی رشته های بی شغل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
با فوق لیسانس حسابداری چ کار میتونیم بشیم .؟ شغل های درآمد متوسطه رو به بالا و بالاش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما حالا میگویند پشیمان شدیم لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
دولت باید برا کسانی که فارغ تحصیلی میشندکاراماده کندازنخبگان حمایت کندحمایت صدای ماروبشنوید
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۲:۳۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
اقا من برگه ی اعزام به خدمت به تاریخ ۳ اذر ماه دارم دانشگاه دولتی هم قبول شدم الان ثبت نام الکترونیکی رو انجام دادم ولی برای لغو اعزام به خدمت هیچ فرمی یا نامه ای بهم ندادند . چه کار کنم ؟ اگه کسی میتونه راهنمایی کنه متشکرم اگه بنویسه .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
حضوری مراجعه کن دانشگاه واز واحد نظام وظیفه دانشگاه نامه بگیر ببر پلیس بعلاوه ۱۰
Iran (Islamic Republic of)
133
۲۳:۴۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
از کارنامه قبولیت تو سایت سنجش یک پرینت بگیر ببر پلیس بعلاوه 10
(اونی که زده مثلا فلان رشته قبول شدی)
آخرین اخبار