ستارگانی که به باشگاه‌های خود وفادار ماندند؛

نمایش عشق ابدی با عوض نکردن پیراهن/ مسی و راموس در لیست وفادارترین‌ها

برخی از بازیکنان فوتبال ایرانی و خارجی در چند سال گذشته به باشگاه‌های خود وفادار بوده اند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  هر چند ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال با تعویق رو به رو شود اما در حال حاضر با اعلام سازمان لیگ، فصل بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از روز شانزدهم آبان ماه به صورت رسمی آغاز می‌شود.

در فصل نقل و انتقالات همانند فصل‌های گذشته شاهد جا به جایی بازیکنان هستیم و تیم‌ها خودشان را برای حضور قدرتمند در لیگ برتر آماده می‌کنند. در این فصل هم بازیکنانی که می‌توانستند با پیراهن یک تیم در لیگ برتر بازی کنند به دلیل بحث مالی و رقم پیشنهادی بیشتر از سوی باشگاه‌ها تصمیم تیم خود را عوض کردند تا همچنان فوتبال ایران در حسرت داشتن بازیکنانی باشد که به لباس تیم خود وفادار هستند.

محمد نادری دفاع چپ سابق تیم پرسپولیس که چند فصلی را در تیم قرمزپوش پایتخت سپری کرد به تیم رقیب یعنی استقلال منتقل شد.

محمد قاضی که طی سالیان گذشته مدام در حال تعوض تیم بوده به مس رفسنجان پیوست. قاضی در کنار فرزاد حاتمی، محمد غلامی و میلاد زنیدپور سابقه بازی در ۱۰ تیم مختلف را در کارنامه دارد که یک رکورد در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. روزبه چشمی نیز که می‌توانست در استقلال ماندگار شود راهی لیگ قطر شد.

البته در این میان بعضی از بازیکنان هم استثنا بوده اند. قاسم حدادی فر امسال را هم در ذوب آهن سپری خواهد کرد تا به یکی از وفادارترین بازیکنان فوتبال ایران تبدیل شود. کاپیتان ذوب آهن از سال ۸۳ که برای این تیم در لیگ برتر به میدان رفت، به ذوب آهن وفادار بوده است. به غیر از یک فصل حضور قرضی در نفت آبادان و نیم فصل حضور در تراکتور، حدادی فر بقیه دوران فوتبالی خود را در ذوب آهن سپری کرده است که می‌تواند اتفاق مهم و قابل تقدیری باشد.

در سطح اول دنیای فوتبال هم در فصل نقل و انتقالات نزدیک بود یک بازیکن تک باشگاهی تیم خود را عوض کند. لیونل مسی فوق ستاره بارسلونا تا یک قدمی خروج از این باشگاه پیش رفت اما با توجه به رقم بالای فسخ قرارداد در این تیم ماند و احتمالا سال آینده به تیم دیگری منتقل می‌شود.

ابراهیم صادقی؛ سایپا

بدون شک وقتی صحبت از بازیکنان ایرانی وفادار به یک تیم مطرح می‌شود، نمی توان به راحتی از نام ابراهیم صادقی گذشت. کاپیتان اسبق تیم فوتبال سایپا که اکنون هدایت این تیم را برعهده دارد، بیش از ۴۰۰ بازی در ترکیب این تیم انجام داد و بی شک تا سالیان سال کسی نمی‌تواند حتی به این رکورد نزدیک شود. صادقی با سایپا عنوان قهرمانی لیگ برتر را هم کسب کرد و اسطوره باشگاه سایپا به حساب می‌آید.

او با وجود تمام پیشنهادهایی که در دوران حرفه ای خود دریافت کرد، تصمیم گرفت در سایپا به فوتبال خود ادامه دهد. ابراهیم صادقی در سال ۲۰۰۷، تنها ایرانی حاضر در لیست ۲۱ نفره بهترین های قاره آسیا بود. او زمان حضور علی دایی در سایپا بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو می‌بست تا اسطوره فوتبال ایران پست سر صادقی وارد میدان شود.

فرانچسکو توتی؛ آاس رم

گلادیاتور آاس رم یکی از بازیکنانی بود که در برابر پیشنهادهای بزرگ غول‌های فوتبال اروپا وسوسه نشد و به عشق ابدی خود پشت نکرد. او بیش از ۲ دهه (۲۵ سال) در آاس رم بازی کرد. توتی از سال ۱۹۹۲ تا سال ۲۰۱۷ بازیکن رم بود و ۷۸۶ بار با لباس این تیم به میدان رفت. توتی این هفته به ویروس کرونا نیز مبتلا شد تا یکی دیگر از بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شود. اسطوره باشگاه رم سال گذشته از پست مدیریتی این باشگاه هم کنار رفت. توتی سال ۲۰۰۶ با تیم ملی ایتالیا عنوان قهرمانی جام جهانی را کسب کرد و یکی از بازیکنان کلیدی ایتالیایی‌ها در آن مسابقات بود.

لیونل مسی؛ بارسلونا

اگر با قاطعیت نگوییم لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بوده اما می‌توان او را یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این رشته ورزشی دانست. مسی بهترین بازیکن تک باشگاهی حال حاضر جهان است که تمام دوران ورزشی خود را در بارسلونا سپری کرده و از او به عنوان پادشاه نیوکمپ یاد می‌کنند. مسی  به هر رکوردی که اراده کرده دست یافته است. مسی در فصل نقل و انتقالات تا آستانه ترک بارسلونا و حضور در منچسترسیتی پیش رفت اما بند فسخ قرارداد ۷۰۰ میلیون یورویی مانع از این انتقال شد. مسی اعلام کرده که تنها یک فصل دیگر در بارسلونا باقی می‌ماند و در پایان فصل راهی تیم دیگری خواهد شد. رکورد بیشترین جام در بارسلونا، بیشترین گل زده در بارسلونا و لالیگا، بیشترین پاس گل در تاریخ لالیگا، بیشترین گل زده در تاریخ ال کلاسیکو و بیشترین گل زده برای یک باشگاه اروپایی تنها چند نمونه از رکوردهای لیونل مسی است.

حسین پاپی؛ سپاهان

حسین پاپی سال گذشته پس از چند فصل حضور در سپاهان تصمیم گرفت از این تیم جدا شود و راهی تیم لیگ یکی گل ریحان البرز شد. پاپی قبل از اینکه به گل ریحان منتقل شود از سال ۸۳ عضو سپاهان بود و به غیر از فصلی که به صورت قرضی راهی سپاهان نوین شد تمام دوران حرفه ای خود را در سپاهان سپری کرد و یکی از بازیکنان باثبات چند سال اخیر لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود. بعدها امیر قلعه نویی سرمربی وقت سپاهان اعتراف کرد که کنار گذاشتن حسین پاپی سخت ترین تصمیمی بوده که در زندگی ورزشی خود گرفته است.

آندرس اینیستا؛ بارسلونا

شماره هشت محبوب تیم فوتبال بارسلونا ۲ سال قبل در یک کنفرانس مطبوعاتی با چشمانی اشک بار اعلام کرد که در پایان فصل از بارسلونا جدا خواهد شد. او از ۱۲ سالگی وارد آکادمی باشگاه بارسلونا شد و ۲۲ سال در این تیم حضور داشت. اینیستا که شاید دیگر توانایی بازی در سطح اول اروپا را در خود نمی‌دید ترجیح داد راه ژاوی دیگر اسطوره بارسلونا را طی کند و تصمیم گرفت راهی قاره آسیا شود. اینیستا اکنون در تیم ویسل کوبه ژاپن بازی می‌کند. تیم ملی اسپانیا سال ۲۰۰۶ با گل اینیستا در فینال جام جهانی مقابل هلند به برتری رسید. بارسلونا از وقتی که ژاوی و اینیستا این تیم را ترک کردند دچار سردرگمی شده و حال و روز خوشی را در لالیگا سپری نمی‌کند.

جوردن هندرسون؛ لیورپول

ستاره انگلیسی خط هافبک لیورپول سال ۲۰۱۲ از تیم ساندرلند به لیورپول پیوست و خیلی زود جایگاه ثابتی در این تیم پیدا کرد. هندرسون کاپیتانی است که پس از ۳۰ سال قهرمانی را برای لیورپول به ارمغان آورد و پس از استیون جرارد لیورپولی‌ها را فاتح لیگ قهرمانان اروپا کرد. بازیکن ۳۰ ساله لیورپول زمان حضور جرارد کاپیتان دوم قرمزها بود و پس از جدایی بازیکن افسانه‌ای این تیم، کاپیتان اول لیورپول شد. هندرسون کاپیتان مقتدری به حساب می‌آید که زمان مصدومیت یا محرومیت، نبودش در تیم کلوپ احساس می‌شود سرمربی لیورپول روی کاپیتان انگلیسی خود حساب ویژه‌ای باز کرده است. هندرسون یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی انگلیس هم محسوب می شود.

جورجو کیه‌لینی؛ یوونتوس

کاپیتان تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس یکی از با ثبات ترین بازیکنان چند سال اخیر فوتبال اروپا بوده است. کیه‌لینی ۳۶ ساله در تمام رده های سنی تیم ملی ایتالیا بازی کرده و در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل توسط سوارز گاز گرفته شد. مدافع با تجربه بیانکونری سال ۲۰۰۵ پس از ۳ فصل حضور در رم راهی یوونتوس شد و تاکنون پیراهن تیمی به غیر از یوونتوس را نپوشیده است. پس از اینکه بوفون از یوونتوس جدا شد و به پاری سن ژرمن رفت، کیه‌لینی کاپیتان یوونتوس شد و همچنان پس از بازگشت بوفون این بازوبند را بر بازو می‌بندد. کیه‌لینی حدود ۴۰۰ بازی با پیراهن یوونتوس انجام داده است.

سرخیو راموس؛ رئال مادرید

راموس سال ۲۰۰۵ در پروژه کهکشانی‌های یک راهی رئال مادرید شد و در کنار ابرستاره‌ های این تیم به میدان رفت. راموس تا چند سال در پست دفاع راست برای رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا به میدان رفت اما طی چند سال در قلب دفاع به میدان می‌رود. نکته قابل توجه این است که این تغییر پست نه تنها باعث افت راموس نشده بلکه کیفیت او را بهتر کرده است. کاپیتان رئال مادرید علاوه بر اینکه در کارهای دفاعی فوق العاده است در فاز هجومی هم عالی کار می‌کند و همواره در لحظات پایانی به داد تیمش رسیده است. راموس یکی از ارکان اصلی هت ریک قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا بود. او پس از اینکه کاسیاس راهی پورتو شد بازوبند کاپیتانی رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا را بر بازو بست.

قاسم حدادی فر؛ ذوب آهن

هافبک چپ پا و با سابقه ذوب آهن از سال ۸۳ عضو این تیم است و تا کنون به غیر از ۲ بار که مدت کوتاهی راهی صنعت نفت و تراکتور شده لباس تیم دیگری را نپوشیده است. همیشه در فصل نقل و انتقالات همواره قاسم حدادی فر تا یک قدمی حضور در استقلال و پرسپولیس پیش رفته اما تاکنون این انتقال صورت نگرفته است. او سال ۲۰۱۱ در فهرست ۱۵ نفره بهترین بازیکن سال قاره آسیا قرار گرفت و حتی با ذوب آهن به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کرد. حدادی فر تاکنون بیش از ۳۰۰ بازی برای ذوب آهن انجام داده و یکی از  با ثبات ترین بازیکن فوتبال ایران به حساب می‌آید که مشغول بازی است.

احمد نوراللهی؛ پرسپولیس

شماره هشت محبوب سرخپوشان پایتخت خیلی زود در این تیم جا افتاد و جایگاه ثابتی برای خود دست و پا کرد. نوراللهی سال ۹۳ از تیم فولاد یزد راهی پرسپولیس شد و به غیر از مدت کوتاهی که به شکل اجباری به تراکتور پیوست لباس تیم دیگری را نپوشیده است. نوراللهی حتی مدتی راضی شد بدون تیم باقی بماند تا دوران سربازی خود را پشت سر بگذارد. کاپیتان دوم سرخپوشان از لباس پرسپولیس به تیم ملی هم رسید و می‌تواند یکی از گزینه های مدنظر دراگان اسکوچیچ در میانه زمین باشد. خیلی ها نوراللهی را با کریم باقری مقایسه می‌کنند.  نوراللهی سابقه گلزنی به استقلال را هم دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار