مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: همپوشانی بیمه سلامت با تمام سازمان‌های بیمه‌گر در استان سمنان ۱۰۰ درصد رفع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا ممتحن مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: همپوشانی بیمه‌ها به معنی پوشش بیمه‌ای همزمان یک نفر در دو یا چند سازمان بیمه گر است و به طور مثال افراد زیادی هستند که همزمان چند دفترچه بیمه از چند سازمان بیمه گر مانند تامین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت، سازمان بیمه نیرو‌های مسلح، بیمه روستایی یا کمیته امداد دارند و اکنون با تدابیر اتخاذ شده، همپوشانی بیمه در استان سمنان رفع شد.

او افزود: افراد بیمه‌شده وقتی به اداره کل بیمه سلامت استان سمنان مراجعه کنند با وارد کردن کد ملی در سامانه این اداره‌کل، دیگر بیمه‌هایی که تحت پوشش هستند نمایش داده می‌شود و فرد می‌تواند آزادانه تصمیم بگیرد که کدام بیمه‌درمانی را دنبال کند.

ممتحن بیان کرد: بر اساس قانون هر فرد ایرانی باید تحت پوشش یک سازمان بیمه پایه باشد و رفع همپوشانی بیمه‌ای و جلوگیری از بیمه همزمان افراد در چند سازمان بیمه‌گر از جمله تکالیفی است که در قانون برنامه توسعه ششم به دولت و سازمان بیمه سلامت تکلیف شده است و برای تحقق این تکلیف قانونی سامانه مشترک اطلاعاتی بیمه سازمان‌های بیمه پایه راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان یادآور شد: رفع هم‌پوشانی دفترچه بیمه در استان سمنان با مقاومتی از سوی بیمه‌شدگان مواجه نشد و این برنامه با همراهی بیمه‌شدگان اجرایی شد.

او اظهار داشت: ارائه خدمات رایگان در آزمایش مادران باردار، اجرای رایگان غربالگری دیابت دوران بارداری، اجرای رایگان غربالگری دیابت و اختلال چربی خون، اجرای رایگان غربالگری نوزادان ویژه بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، از جمله خدمات بیمه سلامت در استان سمنان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.