یک مقام کره جنوبی گفت: کره شمالی در پی ارتقای توان دفاعی خود و در حال ساخت دو زیردریایی جدید است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک قانونگذار کره جنوبی  پس از جلسه توجیهی غیرعلنی سرویس اطلاعات ملی جنوب گفت کره شمالی یک زیردریایی آزمایشی شناخته شده دارد که قادر به حمل یک موشک بالستیک است.

کیونگ، نماینده حزب مخالف در کمیته اطلاعات پارلمان کره جنوبی، در این خصوص به رویترز گفت: "یکی از زیردریایی‌هایی که کره شمالی در حال ساخت آن است می‌تواند موشک بالستیکی را که  زیردریایی (SLBM)  قادر به پرتاب آن است حمل کند. یکی از  این زیر دریایی‌ها از کلاس‌های اصلاح شده رومئو و دیگری از نوع جدید با اندازه متوسط و بزرگ است.

او ادامه داد کره شمالی از سال ۲۰۰۶  از نظر برنامه‌های موشکی هسته‌ای و بالستیک خود از سوی شورای امنیت سازمان ملل  تحت تحریم قرار گرفته است.

رهبر کره شمالی کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سال ۲۰۱۸ تاکنون سه بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند در مورد درخواست‌های واشنگتن مبنی بر انصراف پیونگ یانگ از ساخت سلاح هسته‌ای و خواسته‌های کره شمالی برای پایان دادن به تحریم‌ها به نتیجه برسند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی در رژه نظامی در ۱۰ اکتبر از ۷۶ موشک بالستیک قاره پیما در ۹ نوع مختلف رونمایی کرد و سلاح‌های دوربرد این کشور را برای اولین بار در دو سال به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار