اف‌بی‌آی در آستانه برگزاری انتخابات آمریکا، گزارش از ثبت رکورد جدید جواز حمل سلاح در این کشور در سال ۲۰۲۰ منتشر کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه سی ان ان، داده‌های جدید اداره فدرال آمریکا [اف بی آی] که دیروز دوشنبه منتشر شده است نشان می‌دهد ثبت جواز حمل سلاح در این اداره در سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح از سال ۱۹۹۸ رسیده است.

این آمار باعث نگرانی در میان برخی از حامیان کنترل حمل سلاح در آمریکا شده است. آن‌ها هشدار داده اند که تنش‌های مربوط به انتخابات و ناآرامی‌های داخلی موجب ایجاد احساس خطر در میان آمریکایی‌ها و تمایل آن‌ها برای خرید سلاح و ثبت رسمی آن در اف بی آی شده است.

در حالی که هنوز دو ماه به پایان سال ۲۰۲۰ باقی ماده است بیش از ۱۶.۵ میلیون مورد جواز مالکیت سلاح در اف بی آی ثبت شده است که برای خرید و فروش سلاح، نگهداری و خرید لوازم جانبی بوده است.

رکورد پیشین مربوط به سال ۲۰۱۶ بود که بیش از ۱۴.۹ میلیون جواز در اف بی‌ای ثبت شد. این رقم تا پیش از سال ۲۰۲۰ کاهش یافت. در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۱۲.۳ میلیون جواز مالکیت حمل سلاح گرم در اف بی آی ثبت شد.

طبق قوانین آمریکا، فروشندگان سلاح باید مجوز فدرال را که برای خریداران سلاح صادر شده است را بررسی کند. یک خریدار پس از ارائه مدارک شناسایی خود به فروشنده اطلاعاتی درباره مصرف الکل، سیگار، مواد مخدر، سن، اسم، نژاد و سابقه کیفری خود را ذکر می‌کند. سپس فروشنده اطلاعات او را با داده‌های اف بی آی در پایگاه داده مطابقت می‌دهد تا مطمئن شود خریدار سوء پیشینه ندارد.

در پی شیوع کرونا و بالا گرفتن اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا، بیشتر آمریکایی‌های به مسلح کردن خود روی آورده اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار