تبصره چهار ماده یک قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از اختیار جهاد کشاورزی خارج شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، براساس رای دیوان عدالت اداری مجوز طرح های مشمول تبصره چهار ماده یک قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از اختیار روسای جهاد کشاورزی استان ها از تاریخ چهاردهم مردادماه امسال خارج شده است.

با این وجود تعیین تکلیف درخواست های ارائه شده قبل از این تاریخ در هاله ای از ابهام قرار دارد.

رفیع یگانه، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی البرز در این باره به خبرنگار ما گفت: پرونده های بسیاری داریم که مربوط به قبل از تاریخ رای دیوان است که راه حل هایی برای رسیدگی به آنان وجود اما که این راه حل ها نیز مستلزم ابلاغ بخشنامه مربوطه از سوی وزارتخانه است.

او افزود: تا یک هفته دیگر این بخشنامه توسط وزیر جهاد کشاورزی به امضا خواهد رسید و ما درخواست های مربوط به تبصره چهار را که برای قبل از تاریخ رای دیوان عدالت اداری است در مدت چهل و پنج روز بررسی خواهیم کرد.

تبصره چهار ماده یک قانون اصلاح قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به این شرح است:  احداث گلخانه‌ها،‌ دامداری ها، مرغداری ها، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه های صنایع تکمیلی و غذایی در روستاها بهینه‌کردن تولیدات بخش کشاورزی است و تغییر کاربری محسوب نمی‌شود. موارد مذکور از شمول این ماده مستثنی است و با رعایت ضوابط زیست‌محیطی با موافقت سازمان‌های جهاد کشاورزی استان ها بلامانع است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
باسلام برای مجوز برق جهت باغ وویلا به کجا باید مراجعه کرد ؟؟باتشکر
Germany
dr.khani
۰۰:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام واقعا زندگی یک عده بستگی به این موضوع داره.کسانی که قبل از این تاریخ اقدام کردن و قولنامه دارن و هزینه و وقت زیادی صرف کردن.حالی به فکر این اشخاص بکنید.