رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در اپیدمی و همه گیری ویروس کرونا هرگونه علائم سرماخوردگی باید ابتلای به کرونا تلقی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بار‌ها و بار‌ها تذکر داده شده است که در اپیدمی و همه گیری ویروس کرونا هرگونه علائم سرماخوردگی باید ابتلای به کرونا تلقی شود.

او افزود: از شایع‌ترین علل افزایش شیوع بیماری کرونا در این روز‌ها عدم توجه به رعایت اصول جداسازی و قرنطینگی از سوی افرادی است که علایم سرماخوردگی دارند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: افراد با بروز علائمی همچون تنگی نفس، بدن درد، کوفتگی و حتی علایم غیر اختصاصی همچون مشکلات گوارشی، تهوع و استفراغ و ... باید فرض را بر ابتلا به بیماری کرونا بگذارند.

او ادامه داد: در صورت بروز چنین علائمی باید ضمن استراحت کافی و رعایت اصول جداسازی توسط فرد، اطرافیانی که با وی در ارتباط نزدیک بوده اند نیز اصول قرنطینگی را رعایت نمایند.

شیرانی گفت: در صورت توقف روند بیماری نیازی به مراجعه بیمار به مراکز درمانی نیست، ولی در صورت تشدید علائم و تنگی نفس، بیمار بدون مراجعه مکرر به پزشکان متعدد با مراجعه به یک پزشک می‌تواند روند درمان را طی نماید.

او در حال حاضر بیشترین میزان شیوع بیماری را مربوط به چرخش خانوادگی ویروس دانست و افزود: افراد به ظاهر سالم می‌توانند در معاشرت با دیگران ویروس را منتقل نمایند لذا به مردم توصیه می‌شود، ضمن محدود نمودن معاشرت با دیگران در صورت لزوم از ماسک استفاده، فاصله فیزیکی مناسب را رعایت و از توقف طولانی مدت در فضا‌های بسته خودداری نمایند.

شیرانی اضافه کرد: این اصول از سوی افرادی که علائم شبه سرماخوردگی دارند باید با حساسیت و توجه بیشتر رعایت شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار