یک خانه به لطف درخت توت مجاورش از خطر یک آتش سوزی ویرانگر در امان ماند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درخت همیشه به عنوان یک دوست و کمک برای انسان جهت زیباسازی و پاک‌سازی محیط زیست عمل می‌کند. اگرچه گاهی انسان‌ها نسبت به درخت‌ها بی‌مهری می‌کنند و با شقاوت تمام این مخلوقات زیبای خداوند را قطع می‌کنند بدون درختان زندگی و تنفس برای انسان با مشکل جدی ماجه می‌شود.

هاوکینز ۵۵ ساله و همسرش وندی ولف پس از آتش‌سوزی در جنگل بادجا که باعث تخریب ۳۱۵ هزار و ۵۱۲ هکتار از زمین شد، از خانه خود در اوپ بروگو، نیو ساوت ولز فرار کرده بودند. برت هاوکینز استرالیایی پس از آتش‌سوزی‌هایی که قسمت زیادی از فضای سبز در ساحل جنوبی نیو ساوت ولز را از بین برد، به خانه خود برگشت. او هنگام برگشتن به خانه خود با صحنه‌ای مواجه شد که تعجب او را برانگیخت. او دید که با وجود سوختن همه چیز در اطراف محل سکونتش، خانه او نسوخته و سالم باقی مانده است.


بیشتر بخوانید


اگرچه آتش‌سوزی باعث تخریب ۶۵ هکتار از زمین‌های اطراف شد، اما خانه او به لطف خاک مرطوب درخت توت که به عنوان یک بافر در برابر آتش عمل می‌کرد، دست نخورده باقی مانده بود. این زوج سعی کرده بودند در منطقه Permagi پناه بگیرند، قبل از اینکه دوباره به منطقه تاترا وارد شوند. حدود سه روز پس از آتش‌سوزی، آن‌ها برای ارزیابی خسارات به خانه بازگشتند، اما مقامات نسبت به موج دیگری از آتش‌سوزی در منطقه هشدار دادند، بنابراین این زوج با عجله آنجا را ترک کردند.

درختی توتی که یک خانه را از آتش نجات داد

آقای هاوکینز گفت که او معتقد است درخت توت آخرین خط دفاعی خانه او است و از رسیدن آتش به آن جلوگیری می‌کند. وی افزود: برخی از شاخه‌های درخت سوخته شد، اما بیشتر قسمت‌های آن هیچ صدمه‌ای ندیدند و من نمی‌دانم كه چگونه در برابر آتش مقاومت كرد. من فکر می‌كنم كه به دلیل خشكسالی كه باعث غنی شدن آب اطراف آن شد، که این عامل باعث شد که درخت مانع از رسیدن آتش به خانه شد.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، هاوکینز اعلام کرد که قصد مراقبت بیشتر از درختی که خانه او را نجات داد، دارد و می‌خواهد درختان بیشتری از این نوع در اطراف خانه خود بکارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اگرچه گاهی انسان‌ها نسبت به درخت‌ها بی‌مهری می‌کنند
بله "فقط گاهی" یکم بی مهری میکنن بعد میرن یه بسته کود برا درخت میخرن از دلش دربیاد
تا چند سال دیگه اصلا درخت رو زمین نمیمونه از دست آدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
جالب