با وجود محدودیت‌هایی که توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا اعمال شد، اما شنیده‌ها حاکی از ترافیک سنگین در بسیاری از محور‌هاست.

ترافیک به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  افزایش چشمگیر مبتلایان بیماران کرونایی و تعداد کشته‌ها ناشی از این ویروس باعث شد که ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمات جدیدی را در این زمینه اخذ کنند. البته تجربیات گذشته هم نشان داد که به هیچ عنوان بسیاری از مردم از انجام سفر‌های غیر ضروری پرهیز نمی‌کنند و در هر تعطیلات شاهد ترافیک‌های سنگین در محور‌های شمالی کشور هستیم به همین دلیل ستاد ملی مبارزه با کرونا با همکاری پلیس راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم برای تعطیلات پیش رو تصمیمات جدیدی را برای محدود کردن محور‌ها اخذ کردند.

بر اساس این گزارش از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱٢ آبان خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی و ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی از/به ۲۵ مرکز استان، به شرح مندرج در بند ۲، ممنوع است.

هچنین مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارتند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان هستند.

اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آن‌ها آغاز و به شکل یکپارچه، ورود پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی ممنوع می‌شود. زمان آغاز اجرای طرح ساعت ١٢ روز دو شنبه ١٢ آبان است و زمان اتمام این طرح ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان است.

محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌های برون شهری

مرکز اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل سازمان راهداری هم اعلام کرده است: تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ١٢ آبان تا ساعت ۶ روز شنبه ١٧ آبان محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

محدودیت‌های کرونایی حریف مسافران نمی‌شود/ راهداری در تلاش برای بازگرداندن مسافران!

تلاش ماموران راهداری و پلیس راهور برای بازگرداندن مسافران 

تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

همچنین در جاده هراز تردد تمامی تریلر‌ها کماکان ممنوع است و تردد تمام کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز دوشنبه ١٢ آبان و همچنین از ساعت ۶ روز سه شنبه ١٣ آبان تا ساعت ۲ بامداد روز بعد در محور هراز ممنوع است.
تردد تمام کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز پنجشنبه ١٥ آبان و همچنین از ساعت ۶ روز جمعه ١٦ آبان تا ساعت ۲ بامداد روز بعد در محور هراز ممنوع است.

ایجاد ترافیک‌های سنگین در برخی از محور‌ها با وجود اعمال محدودیت

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا از ساعت ۱۲ امروز محدودیت‌های تردد در بسیاری از مراکز‌های استان شروع شده است گفت: هم اکنون محور هراز در محدوده آبعلی، عوارضی آزادراه تهران-شمال و انتهای محدوده فیروزکوه این محدودیت‌ها اعمال شده است.

او ادامه داد: هم اکنون طبق مشاهدات میدانی و دوربین‌های کنترل ترافیک، شاهد ترافیک سنگین در محدوده ابتدایی جاده چالوس هستیم به طوری که بسیاری از خودرو‌های پلاک بومی داشتند اجازه داده نمی‌شود گفت: با همکاری پلیس راهور و تمامی این محدودیت‌ها به صورت کامل در حال اجرا شدن است و اجازه خروج به هیچ پلاک‌های بومی از شهر‌ها داده نمی‌شود.

محرابی نیا گفت: هم اکنون شاهد ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج و مسیر کرج-چالوس حدفاصل گرماب تا نسا همچنین در محور هراز و محدوده‌های پیست آبعلی و بیلقان در مسیر رفت و برگشت هستیم.

 

او بیان کرد: در مسیر آزادراه قزوین- رشت و تهران -شمال هم شاهد بار ترافیکی سنگین هستیم که این نشان دهنده زودتر حرکت کردن برخی از مسافران قبل از ساعت اعلام ترافیک است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور توضیح داد: تجربه اعمال محدودیت‌ها در ایام عید نشان داد که به هیچ عنوان اجازه خروج پلاک‌های غیربومی داده نمی‌شود و مسافران در صورتی که سفر ضروری ندارند از خارج شدن تهران خوداری کنند.

او افزود: هم اکنون در پیست آبعلی و محور کرج-چالوس بسیاری از مسافران پلاک‌های غیر بومی توسط پلیس برگشت داده می‌شوند و این خود باعث ایجاد حجم بالای ترافیک شده است.

محرابی نیا بیان کرد: ایجاد چنین حجم‌های ترافیکی باعث شده که تردد برای خودور‌های اروژانسی، نیرو انتظامی و همچنین برای گشت‌های خودرویی سخت شود.

او اظهار کرد: به طور قطع در صورت خروج خودرو‌های دارای پلاک غیر بومی قبض‌های جریمه ۵۰۰ هزار تومانی صادر می‌شود و به هیچ عنوان دراین بخش کوتاهی وجود ندارد.

کاهش نسبی دما در استان‌های غربی کشور

درباره وضعیت جوی آب وهوا هم در برخی از استان‌ها هشدار‌های زردی هم صادر شده که به گفته فریبا گودرزی یک کارشناس هواشناسی از فردا با گذر متناوب امواج کم دامنه تراز میانی همراه با ریزش هوای سرد از شمال غرب کشور، در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

او افزود: همچنین شاهد بارش پراکنده در شمال غرب کشور به تناوب تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

شیوع روزافزون کرونا در جامعه و در شهر‌های مختلف و ضرورت قطع شدن زنجیره آن از یک سو و از سوی دیگر حجم عظیم سفر‌ها نگرانی‌ها در خصوص تداوم این بیماری و حتی شدت گرفتن آن را دوچندان کرده است به گونه‌ای که تعداد قابل توجهی از بیماران افرادی هستند که در این مدت تجربه سفر داشته اند بنابراین باید مردم و مسافران هرچه سریعتر از انجام سفر‌های غیر ضروری در این ایام پرهیز کنند.

 انتهای پیام/

برچسب ها: ترافیک ، وضعیت جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
وقتی اعلام می کنن از فردا ظهر همه از همون لحظه اعلام محدودیت ها راه میوفتن تو جاده ها
Iran (Islamic Republic of)
Ninlop
۰۷:۲۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
ایا ورود ماشین های عمومی مانند اتوبوس با پلاک شهرستان به تهران ممنوعه یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۷:۱۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
عجب مردمی هستیم بابا تا یک تعطیلی پیش میاد بار و بندیل و می بندن به طرف شمال آخه به کجا به این شتابان مگر می خواهید به استقبال مرگ برید لطفا بمونید خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
یعنی چی از قبل اعلام‌میکنید ساعت ۱۲؟؟خب معلومه که همه بلند میشن میرن قبل از ۱۲.این دولتم معلوم نیس چشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
به نظر میاد باید مثل پلیس هند با چوب
اینا رو متوجه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
مماشات تا کی همشون رو جریمه کنید راه ها رو ببندید برا ماشینای سنگین و باربری راه جداگونه اختصاص بدید همین کار‌سختیه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
راه جداگونه نمیخواهد اسفالت جاده ها را مرمت کنند
عوارضی هوایی که میگیرند کجا مصرف میکنند جاده ها یکی از دیگری خراب تر ...
Iran (Islamic Republic of)
فا
۰۲:۰۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
اصلا این جریمه ها فایده نداره بابا حکومت نظامی اعلام کنین ، راه هارو هم بندید. یعنی چی ک حریفشون نمیشیم؟؟؟؟ مردم دارن بخاطراین سفرها میمیرن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
فقط جریمه بالا ببره تا کسی جرارت نکن به مسافر بره خدای همه ما باید رعایت کنیم بااین شرط برهمگانی واجب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
دور بین های ورودی هر شهر و بین راهی رو فعال کنید هر شماره غیر بومی بود ۵۰۰ هزار تومان جریمه براش رد کنه.
Iran (Islamic Republic of)
مازندرانی
۲۳:۴۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
مگه دولت سالهاست طرحی برای کم کردن جمعیت تهران، و خروج کارکنان از تهران نداره؟
خوب حالا اونایی که در این شرایط هر روز تو جاده میزنن برای رفتن به شمال و ...، و مدعی هستن ویلا دارن و کار دارن و هزار بهانه دیگه، توسط دولت شناسایی بشن و دولت مجبورشون کنه تا برای همیشه از تهران نقل مکان کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
۵۰۰ هزار برای امثال اینها هیچی نیست . جریمه ی نقدی نباید کمتر از ۱۰ میلیون باشه همچنین ماشین هاشون رو حداقل ۲ هفته پارکینگ بخوابونند. کسانی که شعور ملی ندارند چه مسئول و چه مردم باید با سخت ترین وجه مجازات بشن
Netherlands
Amir
۲۳:۳۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
تکلیف اون دسته از ادمایی که ساکن یک شهر هستند و در آنجا زندگی میکنند ولی ماشین پلاک غیربومی آن شهر را دارند چیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رز
۲۳:۱۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
چرا گیلان بسته نشده راهش هان چرا حتما باید بمیریم ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
عزم دولت برای ریشه کنی بیماری جدی نیست.
مضحکه کشورهای دنیا شدیم با این همه مبتلا و فوتی
مردم که همه با فرهنگ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ابتدای گزارش نوشتی تعطیلات همه می رن شمال فقط جاده های شمال و نبستن مثل اینکه شمالی ها جونشون ارزش نداره وصلا ایرانی نیستن
Canada
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
حتما باید خود یا اقوام شون خدای نکرده فوت کند تا
بفهمند خطرات این ویروس منحوس را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
هرکی میره مسافرت تفریحی باید اعدام شه چرا حق بقیه رو میخورین خدارو خوش میاد ما ک ۹ ماهه زندونی شدیم حتی رو قبر خونواده مونم نمیریم الهی اونا ک رعایت نمیکنن آه وناله اونایی ک رعایت میکنن بگیرشون بابا مگه کورین باور ندارین جهانی هستش فقط ایران ک نیس بگین دروغه بی انصافا
Germany
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
آلمان تا آخر ماه محدودیت هست !
ما هم همین کار کنیم
اقتصاد نبندیم
جاده ها رو ببندیم
پاندمی بر چیده شه!
Canada
Ali
۲۱:۳۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ینی چی تا فلان روز ممنوع یک ماه دو ماه سه ماه کلا تعطیل کنید حکومت چرا کاری نمیکنه بیایین منو رایس جمهور کنید ایرانو میکنم بهشت
Iran (Islamic Republic of)
مازندرانی
۲۱:۳۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
نمیدونم چرا یه عده هم تهران میخان به گند بکشن، هم مازندران. اخه تو که بنظر شمال خیلی دوست داری اسباب اساسیه خودتو جمع کن بیا اینجا زندگی کن. چرا همش در رفت و امدی؟ هم میخای تهران شلوغ کنی و هواش الوده، هم تو شمال بچرخی؟چه عادتای زشت و کثیفی. هر روز تو جاده شمال؟ چه مرضی دارین؟
الان وقتشه دولت اونایی که توی این اوضاع دائم از تهران خارج میشن، یه بار برای همیشه از تهران اخراج کنه، انتقالی بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
همشهری های شما تمام خیابان های تهران رو با پلاک مازندران تسخیر کردند ! فرصت به مسافرکش های واقعی که ساکن همین هوای آلوده ی تهران هستند رو نمیدند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
چقد پرویین بابا فرهنگ هم خوب چیزیه بشینین تو خونه هاتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
آن کسی که میره شمال میره پول خرج کنه ، ۵۰۰ هزار تومان هم دیگه پولی نیست براش ، پول یک وعده غذای بیرونش میشه. باید گواهینامه رانندگیش را باطل کنند.
Canada
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
واقعا هم وطن ها را اصلا درک نمیکنم
به چه زبانی بگویند .ویروس کشنده است
و خرد و کلان سرش نمیشه
چرا به استقبال مرگ میروید .خدای نکرده
با کتاب خواندن .نگه داری از گل و گیاه .میوه وووو خودتون را سرگرم کنید
از لحاظ وجدانی باید خودتون مسیول مرگ هم وطن ها .خودتون
اقوام ووو پندارید
در اصل قاتل میشوید
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۹:۴۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
از بهمن ماه سال گذشته پدر ‌ مادر . برادر و خواهرم رو ندیدم در یک شهر غریب کارمند هستم هیچ کس را هم در شهر نداریم میریم اداره می آییم خونه
من نمیدونم چرا خیلی از مردم اینقدر بی مسئولیت هستن اگر به فکر خودتان نیستید به فکر بقیه باشید ممکنه خودتون رو هیچ مرگی نزنه ولی خیلی رو به کشتن میدین
پس در خونه بمونید
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۰:۳۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
شما فکر می کنید کسی که به سلامتی خودش و خانواده اش اهمیت نمیده، سلامتی دیگران براش مهمه...؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
اگه اینام مثل مابدهکاری داشتن دغدغه داشتن فکرمسافرتوازذهنشون بیرون میکردن اینابه خودشون که احترام نمیزارن حتی به حقوق دیگران هم احترام نمیزارن هرچی سرشون بیادحقشونه
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۹:۲۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
اعمال بدون استثنا جریمه های یک الی پنج میلیون تومانی میتواند تا حدودی جلوی این افراد را بگیرد.
فقط لطفا قاطعانه اجرا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
می دونید الان دارم به چی فکر می کنم؟
به اینکه شاید این افراد می خواهند به عمد مملکت رو به چالش بکشونند و مردم رو بیشتر و بیشتر بیمار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
یه کم عرضه داشته‌باشید باید از دو روز جلوتر اعلام میکردید چند ساعت بعد هم اعمال قانون میکردید ایتطوری فقط به مسافرا گفتید کی بروند و کی برگردند همین...
به یکی مثل من که عزیزش رو در کرونا از دست داده چی دارید بگید
خدا ازتون نگذره با این برنامه ریزی هاتون
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۹:۰۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
دیشب گفتند از ساعت 12 روز 12 آبان محدودیت ها اعمال میشه ؛ یعنی گرا رو دادند دست مسافرا ، یعنی اگه میخواهید برید سفر تا فردا ظهر درها بازه ؛ نتیجش میشه شلوغی امروز صبح اتوبان قزوین
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۱۰:۳۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
دقیقا...!! اصلا نباید اعلام بشه از ساعت فلان، خب معلومه که قبل از اون ساعت راه می افتن. باید اعلام میشد از همین لحظه...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ما از برادرانمان در ارتش - سپاه - بسیج و نیروهای داوطلب میخواهیم به میدان بیایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
مسئولین هنوز نمیدونن که وقتی از قبل زمان محدودیت رو اعلام میکنن مردم همیشه درصحنه قبل از اون زمان راه میفتن.چرا الکی جو میدید.شما که از عوارض راهها نمیتونید بگذرید الکی قانون تصویب نکنید.مردم رو مسخره کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
باید۵ملیون جریمه کنن ما در خطه شمال (مازندران رشت گلستان)
چه گناهی کردیم آخه
آقای مسئول محترم!
جان این مردم ارزش نداره؟؟؟؟
یکی بپرسه ازشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
رشت و مازندران و گلستان
همه چی گل و بلبله که کسی جلوی ورود و خروج رو نگرفته؟؟؟؟
بس کنید تورو خداااا
هرکس تا قبل ۱۲ از تهران خارج شد
خوشبحالش شد
واقعا که...
Germany
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
مگر شما خبر ندارید برای استانهای شمالی که در وضعیت حاد و قرمز کرونایی هستند محدودیت ترافیکی اعلام نشده!
گویا جانِ این هموطنان پشیزی برای دولت و ستاد کرونا ارزشی ندارد....

هموطنان عزیز شمالی خودتان را برای مرگ کرونایی در طی روزهای آینده آماده کنید با این تبعیض و ناعدالتی ها ....
و آرام آرام ناامید شود که کسی صدای شما را نخواهد شنید .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
بايد ارتش را بيارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
پس باید با هر روشی جلو آنها راگرفت روزی ۵۰۰ کشته بس نیست .مرفین بی درد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
این ۱۲ ظهر دقیقا یعنی چی !! همه رفتند
Iran (Islamic Republic of)
sahar
۱۷:۱۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
هنوز شب نشده رشت پر از مسافر شده اینجوری جلوی مسافرارو گرفتن؟بیرون مثل شب عید شلوغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
اشتباه محض است نباید جلوگیری کرد یا بحث کرد همان جا فوری جریمه ۵۰۰ هزار تومان صادر کنن کسی جرات خلاف کردن نمیکنه ،
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۱۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
برا کسی که برای جون خودش و دیگران ارزش قائل نمیشه ۵۰۰ تومن خیلی کمه
Canada
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
خوبی? کسی که بی ام و ۳میلیاردی داره ۵ میلیون براش چیزی نیست چه برسه ۵۰۰ تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
إِنَّ اللَّهَ لا یغَیرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یغَیرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ
همانا خداوند حال قومی را تغییر نمی دهد تا آنکه آنان حال خود را تغییر دهند
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۱:۱۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
تنها حرف حسااااب
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
شما را به خدا جلوی این افراد را با هر وسیله ای شده بگیرید جریمه سنگین مسدود کرده راهها و هر کاری که می توانید مخصوصا ما مازندرانی ها اگر پلاک غریبه ببینیم باید با انها برخورد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ایران با امریکا مذاکره نکند . اباصالح المهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
چرا اغراق میکنید همه جاده ها سبز هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
این افراد عزیزی که برای کار غیر ضرور به مسافرت می روند رو فقط فرشته ی مرگ(عزرائیل) فقط میتونه منصرفشون کنه که مسافرت نرن گر چه اون موقع دیگه دیر شده و ته دره هستن و زمان رفتنشون فرا رسیده
آخرین اخبار