مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به طرح آزادراه همدان-کرمانشاه، گفت : وزارت راه همچنان به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : اداره راه و شهرسازی در حوزه راه و شهرسازی فعالیت دارد که از ترکیب دو اداره راه ترابری و مسکن و شهرسازی گذشته، تشکیل شده است.

او در خصوص فعالیت اداره راه شهرسازی در حوزه راه، گفت : این اداره در حوزه راه راه‌سازی، احداث راه‌های جدید و دو بانده کردن، ساخت و توسعه آزادراه‌ها فعالیت دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به وجود هشت پروژه بزرگراه شناسنامه‌دار در استان که پیوست قانون شده اشاره کرد و افزود: یک پروژه آزادراه و پروژه سه راه اصلی در حال انجام است هر چند برخی کند پیش می‌روند، امیدواریم با بهتر شدن شرایط مالی فعالیت‌ها بهتر شود.

او در بحث توسعه آزادراه‌ها به توسعه آزادراه همدان- کرمانشاه اشاره و افزود: طرح آزادراه همدان -کرمانشاه به خسروی سال‌های سال است که پیش‌بینی شده که برای قطعه همدان-کرمانشاه تاکنون سرمایه‌گذاری پای کار نیامده و وزارت راه همچنان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای آن است.

شریفی ادامه داد: با پیگیری صورت گرفته خوشبختانه یکی از سرمایه‌گذاران یک قطعه را از این پروژه انتخاب کرد و به عنوان پروژه بیستون کرمانشاه که از بیستون شروع می‌شود تا ورودی کمربند شرقی کرمانشاه، خود کمربند شرقی ارتقا می‌یابد تا سراب؛ کمربند غربی هم از طرف قزانچی ارتقا می‌یابد تا سراب سپس به هم تلاقی پیدا می‌کنند این مسیر به سمت حمیل پیش می‌رود.

او سهم سرمایه‌گذار در قطعه مذکور را ۷۰ درصد و سهم دولت را ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: حدود یک سالی است که کار آن انجام شده کل برنامه برای سه سال تعریف شده، البته تاکنون پروژه با هزینه بخش خصوصی پیش رفته است که دولت با توجه به شرایطی که دارند هنوز نتوانسته هزینه‌ای برای آن تزریق کند.

شریفی اشاره هم به پروژه بزرگراه قزانچی-پاوه داشت و ادامه داد: این پروژه بزرگ است از کرمانشاه شروع به سمت روانسر و پاوه به صورت بزرگراهی و به سمت نوسود به صورت راه اصلی پیش خواهد رفت.

او گفت: مطالعات حدود ۱۰ کیلومتر از این مسیر انجام شده به مناقصه رفته که افتتاح پاکت هم صورت گرفته و کار‌های اداری در حال انجام است، اگر مشکلی نباشد پیمانکار آن بزودی مشخص می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.